Ni hao - Reisverslag uit Dongxiaokou, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Ni hao - Reisverslag uit Dongxiaokou, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Ni hao

Blijf op de hoogte en volg fam.

04 Juli 2014 | China, Dongxiaokou

Na een rustige en snelle reis naar Düsseldorf, zijn we aangekomen bij het vliegveld.. Het vliegveld is overzichtelijk en rustig.
Na te hebben ingecheckt, gaan we nog even eten met z'n allen..
Het is bijna zover... Na een emotioneel afscheid voor Syl en opa is het tijd om door de douane te gaan..

De jongens zijn onder de indruk van het vliegtuig.. Iedereen z'n eigen scherm, onderling, met elkaar kunnen bellen en wat helemaal gaaf is, via de camera's onder en aan de voorkant van het vliegtuig, het opstijgen en landen kunnen volgen..
Het opstijgen vindt iedereen toch het coolst... Nadat de menukaarten langs zijn geweest en de eerste films zijn gekeken toch maar eens de oogjes dichtdoen.
Ondanks de ruime zitplaatsen, is het toch moeilijk voor sommigen om te slapen.

Na de landing, mogen we 5 uur op het vliegveld van Dubai wachten op de volgende vlucht...
Elroy, Ying en Yorn willen toch wel graag wat hoogtepunten van Dubai zien en besluiten om toch een taxi te regelen..
Buiten spreken ze een taxichauffeur aan met de vraag of hij ze in 2 uur tijd wat van Dubai wil laten zien.. De chauffeur zegt niets meer en geeft volgas..

Eenmaal aangekomen in Beijing worden we opgehaald door Hang Fung (neef van Ying) en Daisy (vrouw van Hang Fung). De derde auto wordt bestuurd door neefje (waar we na twee dagen wisten dat hij Lei Lei heette). Op weg naar hun huis raken wij (de derde auto) lichtelijk verdwaald, in een soort achterbuurt industrieterrein, waar we moesten oppassen voor zonder licht rondrijdende heftruck, fietsers met vijf kuub 'dozen' achterop en andere taferelen die in Nederland taboe zijn. Ik snapte meteen waarom je hier als buitenlander niet mag rijden!
Saskia en Ying slapen bij Hang Fung, Daisy en dochtertje Jennifer in het appartement. In het naastgelegen gebouw, bij hele aardige mensen, mogen wij slapen. Zij hebben onder het appartement een soort van souterrain kelder met woonkamer, slaapkamer en badkamer. Hier is het ondanks dat er geen airco is, prima vertoeven.

  • 06 Juli 2014 - 17:26

    Manon Hoogenkamp:

    Wat geweldig om de eerste berichten te mogen lezen en ook dat het goed gaat. Het zal vast wel heel indrukkend wekkend zijn. Een ander klimaat, andere geuren maar wat gaaf om het te lezen. Heel veel plezier daar en groeten.

    Wilco, Manon Babette en Thijs.

  • 06 Juli 2014 - 19:15

    Esther En Daniel:

    wat heeeeeerlijk en wat een fijne herinneringen zullen jullie straks hebben !
    super en geniet nog lekker verder samen, alle liefs van ons xxxx

  • 06 Juli 2014 - 19:41

    Jörgen:

    Veel plezier in het verre oosten. Wij verheugen ons aal op alle leuke verhalen
    Groetjes Jörgen

  • 06 Juli 2014 - 20:55

    Manon:

    Super om jullie zo te kunnen volgen, geniet!!! X Manon

  • 06 Juli 2014 - 20:58

    Jan En Sandra:

    Hey lieve familie,
    Mooi dat de reis goed verlopen is ! Nu ff wennen aan de klamme hitte.
    Heel veel plezier op jullie fantastische avontuur !
    XXX van alle Poffertjes

  • 06 Juli 2014 - 21:25

    Hennie En Ineke:

    he allemaal, wat fijn dat er aardige mensen zijn die jullie laten genieten van china, wat betreft slaapplaatsen, chauffeur, begeleider, etc. geef ze maar de groeten van ons, want wij willen ook china beleven, ha, ha, geniet er lekker van, en de groetjes aan jing, Saskia en kids, de foto,s van de muur zijn heel mooi, jullie zullen wel slapen nu, dan lees je dit morgen maar (vandaag) liefs van ons.xxxxx

  • 07 Juli 2014 - 08:22

    Jet Baks:

    Hartstikke leuk om het reisverslag te lezen. Al heb ik gemist wat het doel is van deze reis. Of uberhaupt waarom jullie hier naartoe gaan. Maar ik vind het prachtig en super dapper. Kinderen leren hier heel erg veel van. We wensen jullie een fantastische tijd toe en een onvergetelijke levenservaring.

  • 07 Juli 2014 - 09:00

    Ivan:

    Hoi Elroy, Cindy kids en iedereen,
    Heel veel plezier gewenst in China. Maak er wat van.
    Groeten en tot horens!

  • 07 Juli 2014 - 10:56

    Inge Wijnen:

    Hey vakantiegangers, wat fijn om te horen dat jullie heenreis zo goed verlopen is. En nu lekker gaan genieten van jullie fantastische reis door China. Heel veel plezier samen en de groetjes aan Ying, Saskia en de kids. XXX

  • 12 Juli 2014 - 13:56

    Fam. Rudde:

    Hoi Jet,
    Door lieve vrienden van ons zijn we meegevraagd naar Hongkong. De ouders van Ying wonen daar. China stond al jaren op onze lijst en daarom hebben we deze kans gepakt. Maar bij reisdetails kun je ons verhaal lezen.

  • 25 Juli 2014 - 22:27

    Fam.Boerma:

    Wij zijn nu een kleine week thuis en zijn nu maar eens goed gaan zitten om jullie reisverslagen te lezen.
    Leuk hoor om jullie zo te volgen!
    Het eerste verslag, proeft naar meer, we zijn benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 16561

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: