dagje hangen - Reisverslag uit Dongxiaokou, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu dagje hangen - Reisverslag uit Dongxiaokou, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

dagje hangen

Blijf op de hoogte en volg fam.

07 Juli 2014 | China, Dongxiaokou

Vandaag was het de bedoeling dat we naar de verboden stad zouden gaan.. Helaas kregen we een appje dat Ying gevloerd was door een buikgriep.
Dus hebben we besloten onze vrije dag in te zetten..
De kinderen vonden het wel fijn om een dagje rustig aan te doen... Ze hebben nog steeds wat moeite met het ritme op te pakken en slapen pas rond 23:45. Voordeel is dan wel weer dat ze later wakker zijn.

Na heerlijk koffie te hebben gedronken bij Hang Fung (Johnny, z'n Engelse naam, en zo noemen de kinderen hem) en Daisy, gaan we brunchen in het winkelcentrum bij hun om de hoek...
Ze hebben daar een Franse broodjeszaak (Tout les jours), dan valt de keuze toch op een lekker broodje.
Yorn heeft besloten om lekker alleen achter te blijven in ons appartement om lekker te lezen en te luieren.. Dat mag als je puber bent ;)
Na de brunch gaan we naar de supermarkt voor water en andere benodigdheden.. Water is dan toch wel echt een eerste levensbehoefte.. Uit de kraan kun je absoluut niet drinken en de temperaturen zijn zo rond 33 graden..
In de supermarkt zijn wij toch wel een bezienswaardigheid, met name de kinderen. We worden bekeken, in de gaten gehouden en toegelachen.. Wel bijzonder hoor.
Hang Fung en Daisy wonen in de 5e ring van Beijing. (Het centrum is de 1e ring..) ze wonen in een nieuwe wijk met appartementen in de jaren '20/'30 stijl. Erg mooi.
Om Het appartementencomplex (compound) zit een hek met verschillende uitgangen. Deze worden nog bewaakt door mensen die netjes bij de poort staan en je de deur open doen..
Tussen de appartementen is veel groen en zijn er verschillende pleintjes.

Als Daisy 's avonds thuis is, nodigt ze ons uit om naar een restaurant te gaan waar ze op traditionele wijze Pekingeend serveren.. We hadden weer het geluk dat we een privé kamer hadden in het restaurant.
We weten nu hoe je Pekingeend moet eten en het is zeker een aanrader..

  • 12 Juli 2014 - 00:06

    Jan En Sandra:

    Hey lieve familie,
    We kunnen ons goed voorstellen dat een dagje rust ook wel goed kan doen. Beterschap aan Ying, en tot het volgende leuke verhaal ! XXX van ons

  • 12 Juli 2014 - 15:42

    Hennie En Ineke:

    wel fijn om even op adem te komen, wens ying maar snelle beterschap zodat jullie weer lekker op pad kunnen gaan. we gaan straks uit eten met willy en herman naar de stads boerderij in rijssen, we kunnen met z,n 2en 65 euro op maken, van de baalderborg, dat word dus lekker smullen, vette knuffels van ons en pas goed op elkaar, gr. aan de fam. Man. tot schriefs.

  • 13 Juli 2014 - 10:41

    Daniel En Esther:

    wordt het straks eend uit eigen tuin ? hahahahahaha
    lekker een dagje rustig aan, kan een mens goed doen, gedragen jullie je verder wel ? en hoezo bezienswaardigheid ? hebben jullie nog niet door dat jullie dat normaal ook al zijn ! ik zal wel eens achter jullie aan lopen met een camera hihihi
    veel pleizer nog ! xx ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 16552

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: