met het vliegtuig naar Guilin - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu met het vliegtuig naar Guilin - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

met het vliegtuig naar Guilin

Blijf op de hoogte en volg fam.

13 Juli 2014 | China, Yangshuo

Stipt 10 over acht uur waren we klaar met uit checken, ondertussen was de taxi chauffeur al 3 keer bij ons geweest dat we moesten instappen. Na de tweede keer zijn Cindy, Saskia en de kinderen maar alvast naar de taxi's gelopen met alle tassen en koffers. Het was even passen en meten om alle koffers en tassen in de taxi te krijgen.

Een uur later stopten de taxi's op de parkeerplaats voor de vertrekhal Terminal 2, waarvan familie Man vertrekt naar Hong Kong. Wij vertrekken vanuit Terminal 3 (ongeveer 100 meter verderop).
We probeerden de chauffeur duidelijk te maken dat we dat wel kunnen lopen, maar ze staan erop dat we weer in de taxi stappen, zodat ze ons netjes voor T3 kunnen afzetten!
Eenmaal binnen gelijk inchecken, de incheck meneer zit wat te rommelen met paspoorten en boarding kaarten, belt een paar keer en dan komt de aap uit de mouw, hij geeft ons twee paspoorten met bagage stickers en we moeten ons melden bij security!!!
Het blijkt dat het niet zo ernstig is als we denken, op de scan laten ze zien dat er batterijen in de tassen zitten. Het blijken de powerbanks te zijn die we in een vage winkel in Beijing hebben gekocht. Na verontschuldiging mijnerzijds aan de douanebeambten ( die overigens vrolijk lachten en knikten) tijdens het verwijderen van de batterijen, moesten we wel weer even opnieuw de desbetreffende tassen inchecken. Deze keer met succes, we kregen eindelijk onze boarding passen.

Na het inchecken zijn we naar terminal 2 gelopen om afscheid te nemen van fam. Man. Dit was wel een raar moment maar gelukkig zien we ze over 2 weken weer.

Op weg terug naar terminal 3 hebben we broodjes bij Subway gekocht.. Dat is al een hele onderneming..

Na te hebben ontbeten, lopen we naar de douane. Eerst is Teyn aan de beurt. Zijn paspoort en boardingkaart worden apart gelegd. Daarna is Elroy aan de beurt en hij is zo klaar, dan mag Syl. De douanebeambte legt ook zijn paspoort aan de kant en roept een collega.. Wat blijkt.......... Ze weet geen raad met het feit dat Elroy wordt aangesproken met mr. en Teyn en Syl met mrst.. Haar collega legt uit dat het oké is.. Yorn mag ook gelijk door omdat hij ook met mr. wordt vermeldt.. Blijkbaar heeft leeftijd te maken met hoe je wordt aangesproken. Gelukkig was er geen verwarring bij mij en mocht ik door als Mrs.

Na 2 uur landen we in Guilin.. De tassen ophalen en dan op zoek naar een persoon met een bordje met onze naam.. Opeens zien we een glimlachende jongeman met een bordje in zijn handen, mr Elroy Rudde.. Wel cool dat ze je kennen in China;)).

Na ruim een uur in een busje te hebben gezeten, trouwens wel genietend van het uitzicht, komen we aan bij onze guesthouse.. We zijn eigenlijk wel onder de indruk.. Onze kamer zag er erg gezellig en schoon uit. Het personeel spreekt goed Engels en het terrein is schoon.. Na alle spullen in onze kamer te hebben gelegd gaan de jongens op zoek naar het zwembad.. Syl komt mededelen dat het zwembad best wel groot is en dat hij wil zwemmen..
Binnen 5 minuten liggen ze in het water.

Nu is het tijd om te ontspannen want we blijven hier een week.. Wij en de jongens hebben eerst lekker wat gedronken en daarna zijn we aan de zwembadrand gaan liggen.
Het eten is hier geweldig en je kunt zien wat ze doen in de keuken..

Even een update:
We slapen in een guesthouse dat gerund wordt door Nederlandse mensen.. Ze stellen toch wel bepaalde eisen aan hun personeel en ze worden eerlijk en volgens goede afspraken betaald. Ook zorgen ze ervoor dat de lokale bevolking profiteert van de toeristen. Zo helpen ze een basisschool en besteden ze het werk uit aan de lokale bevolking (wassen, schoonmaken, receptie, keuken, bediening enz.) en dit merk je ook in alles. Wederzijds respect is hier goed te zien.

Na een heerlijk diner en een vuurvliegje te hebben gezien, zoeken we onze koele kamer op om lekker bij te slapen na een aantal hectische dagen.




  • 13 Juli 2014 - 22:01

    Amber:

    Hoi hoi, wat leuk om al jullie avonturen te lezen! Ik wens jullie nog veel plezier! Ik kan niet wachten op het nieuwe avontuur! ;);););) groetjes daar.

  • 13 Juli 2014 - 23:54

    Hennie En Ineke:

    wat fijn dat jullie nu op een plek zitten waar je een week kunt bijkomen, zitten jullie nu in giggling tree? wel fijn dat je nu lekker nederlands kunt .u..en. duitsland is net wereldkampioen geworden, sandra zal heel teleurgesteld zijn ze zei vanmiddag nog , als duitsland maar niet wint.ik ben wel blij dat we niet tegen duitsland hoefden. veel plezier nog en geniet er lekker van alle verwen dingen.liefs van onsxxx

  • 29 Juli 2014 - 11:12

    Daniel En Esther:

    nou kanjers, wat een heerlijkheid weer, spannend om op 'eigen' benen te staan !
    lekker een weekje niks, hoewel jullie vast wel dingen gaan ondernemen !
    ik lees gauw weer verder hahaha xxxx ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 16607

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: