Li rivier - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Li rivier - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Li rivier

Blijf op de hoogte en volg fam.

14 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vanmorgen zijn we wat vroeger opgestaan.. Maar toch eerst nu.nl openen om te kijken wie het wk heeft gewonnen.. En wat blijkt Duitsland heeft Argentinie van de mat gespeeld. Daar zijn we blij mee.. nanananana.

Daarna maar lekker ontbijten met een healthy ontbijt..
De jongens gaan na het ontbijt nog lekker zwemmen en wij bespreken bij de receptie dat we met een bamboeboot de Li rivier af varen van Yang-Di tot aan Xing Ping. Ook bespreken we voor morgenavond een avondshow (Sanjie Liu Impression) op de Yulong-rivier.

Om 12.30 uur staat de taxi klaar om ons naar Yang-Di te brengen.. Afgesproken is dat dezelfde taxi ons ophaalt uit Xing Ping.
Na een uur rijden door de mooie natuur, komen we aan in Yang-Di.. Hier wacht de schipper op ons.
Het fijne is dat de receptie van the Giggling Tree alles regelt. Dit scheelt zoveel.. We hoeven alleen de taxi te betalen als we terug zijn en dat is ook een vaste prijs. De kosten voor de boten worden op ons kamernummer gezet.. Dat is erg prettig.

Als we uit de taxi stappen, komen er gelijk mensen op ons af die ons iets willen verkopen. Gelukkig gaan ze snel weg als ze 'No, thank you' horen.
Samen met de schipper lopen we naar de boten.. Elroy en Yorn hebben samen 1 boot en Teyn, Syl en ik. We moeten wel een mooi oranje zwemvest aan..
Het is een drukte op het water. De bootjes varen af en aan.. Wel leuk om te zien.
Om aan te geven hoe druk het soms was: onze boot (Elroy en Yorn) werd afgesneden door een boot die ons van links inhaalde, waardoor we via hem tegen de boot rechts van ons botsten.

Wij zijn een bezienswaardigheid voor de Chinesen en maken vanaf hun boten foto's van ons...

Het uitzicht wat we zien vanaf de boot is met woorden niet te beschrijven, zo mooi... Dus die moeite doe ik ook niet.. Jullie zien de foto's wel..
Aangekomen bij Xing Ping, moeten we eerst nog ongeveer 10 minuten lopen..
Het is echt bloedheet, 32 graden met een luchtvochtigheid van 75%. Het voelt werkelijk aan als 41,8 graden.

We hebben een uur om rond te kijken in dit stadje, want de chauffeur staat hier dan weer op ons te wachten. Helaas zijn ze druk met het restaureren van het stadje, dus veel zien van het oude deel is er niet bij.
Onderweg kopen we wat water en ijsjes om wat af te koelen.
Dan is het zoeken naar het busstation, waar de taxi op ons staat te wachten..

Bij ons guesthouse aangekomen, duiken de jongens gelijk het zwembad in..
Na het zwemmen doen we lekker rustig aan en vertrekken tegen 21.30 uur naar onze koele kamer.

  • 15 Juli 2014 - 18:40

    Marja:

    Ben helemaal verslaafd aan jullie verhalen en ga in gedachten mee op reis,
    wat fijn!!In de tuin gehuil van Tim omdat ie een bal tegen zijn kop krijgt, dus vervolg ik maar m'n eigen reis naar beneden........bleegh. Dag lieve schatties veel plezier!!! X fam Juffer

  • 15 Juli 2014 - 22:15

    Ellen Kroese :

    Lekker warm dus. Dan valt het hier nog wel mee (30 graden).
    Ik ben dus niet de enige die uitkijkt naar de mooie verhalen.
    Marja ik ben net zo verslaafd. En het is niet gek dus dat je het
    gevoel hebt net of je mee bent wanneer je het leest. Genieten dus dan
    doen wij mee. (Ook hier in spanje) Liefs ons

  • 16 Juli 2014 - 15:01

    Hennie En Ineke:

    wat mooi, al die puntige bergen, lijkt me wel heel fijn om zo ontspannend op de boot te zitten, nog dikke vissen gezien? wel heel fijn dat je na zo,n dag weer lekker in het zwembad kunt, ,k,zag dat jullie heen en weer appie,s delen, heel mooi, nou geniet nog lekker, en tot de volgende keer maar weer xxxxxxx

  • 16 Juli 2014 - 15:02

    Ineke:

    ik bedoel met jeroen en marloes.

  • 17 Juli 2014 - 03:46

    Jet Baks:

    Prachtige foto's en geweldige reisverhalen. Ik weet niet wie ze schrijft maar het leest heel makkelijk. Helaas komt het er niet van om alles rustig op mijn gemak te lezen. De meisjes hebben school vakantie.
    Maar erg leuk om jullie avontuur te volgen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 16553

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: