fietsen met een vleugje sunburn - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu fietsen met een vleugje sunburn - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

fietsen met een vleugje sunburn

Blijf op de hoogte en volg fam.

17 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vanmorgen zijn we wat vroeger opgestaan, want we moeten wisselen van kamer.. Dit is gelijk een mooie gelegenheid om te gaan fietsen en te genieten van het platte land en daarna met bamboerafts terug te varen. De fietsen staan dan op de afgesproken plek weer op ons te wachten.. Na de tassen te hebben gepakt is het natuurlijk weer tijd voor het ontbijt.. Pannenkoeken zijn erg in trek bij Syl, Teyn kiest voor een Englisch breakfast en Yorn voor yoghurt met vers fruit..
Na het ontbijt is onze andere kamer klaar en kunnen we onze intrek in de kamer nemen.

Dan is het weer een hele klus in deze hitte om een fiets uit te zoeken. Yorn en Teyn zijn er snel uit, zij kiezen voor een ATB.. Syl had gisteren gezien dat er nieuwe fietsen werden geleverd en wilde op een nieuwe.. Helaas, appelstroop voor hem. Dan moet hij het maar doen met "wit, oud krengetje". Zo noemt hij zijn fiets (om bepaalde redenen) later op de dag.
Ik neem een damesfiets met een mandje en Elroy gaat ook voor een ATB.. Nu nog even de zadels op goede hoogte zetten.
Dan wordt het tijd om te vertrekken.. Eerst maar iedereen insmeren met factor 50 en dan begint onze rit. Na een tijdje blijkt dat mijn fiets door de versnelling heen trapt, maar goed dat hoort erbij..
Tijdens het fietsen komen we erachter dat het wel heel erg warm is.. Binnen no time begint iedereen dan ook volop te zweten. Maar fietsen is beter dan lopen, dan heb je tenminste nog rijwind.

Gelukkig volgen we de route aan de hand van foto's. Dus dat betekent bij elke stop even wat water drinken.. Onderweg komen we in een dorpje en zodra je stil staat wil bijna iedereen wat van je.. Het vervelende is dat ze gelijk naar de jongens gaan.. Gelukkig redden de jongens zich hier prima mee.

Na een tijdje fietsen gaat mijn fiets wel erg raar doen. Hij begint te zwabberen en meer door te trappen.
De hitte wordt steeds heftiger en het fietsen is dan toch wel zwaarder.
Maar het uitzicht is super.. We fietsen over het platte land door kleine gehuchtjes, rijstvelden en fishfarms.. Het pad door de velden is slingerig en zo smal dat je stil moet gaan staan als er iemand langs wil.
Tot nu toe is het fietsen nog leuk maar wel zwaar.. We fietsen in de volle zon.
Na een tijdje op een wat bredere zandweg, besluit mijn fiets dat hij er klaar mee is.... HELP!!!!!!!!!!!!
Daar sta je dan in de volle zon, 34 graden en geen schaduw plekje te vinden. Dat wordt dan lopen en het is al zo heet:((
Gelukkig zien we op een gegeven moment het dorp in de verte, waar we naar toe moeten.. Maar dan zien we een schaduwplek waar we allemaal in kunnen zitten.. En wat zijn we er blij mee.. Gelukkig hebben we nog water en dat is zo fijn.. Even bijkomen in de schaduw en wachten op elk zuchtje wind.. De kleren van ons zijn dan inmiddels al helemaal nat.. Onze gezichten zijn rood aangelopen en ondanks ingesmeerd te zijn, begint onze huid ook rood te worden.

We besluiten dat Elroy mij gaat duwen en hopelijk gaan we berg afwaarts en wil mijn fiets toch nog een keer meehelpen.. Dit gaat even goed, maar de hitte is te heftig.. Dus dat wordt verder lopen voor mij.
Dan zien we de rivier waar we naar toe moeten. De jongens waren al vooruit gefietst en stonden te wachten in de schaduw..
Wij besluiten nog 1 poging te wagen. Teyn gaat op mijn fiets, ik op zijn fiets en Elroy duwt Teyn.
Yorn en Syl zijn alweer wat vooruit gefietst en ik besluit naar ze toe te fietsen... In de schaduw wachten we op Elroy en Teyn. Dit duurt een lange tijd en dan opeens, komt Teyn eraan, achterop een scooter bij een jongen.. Meneer zat prinsheerlijk achterop en genoot van het ritje..
Een 'local' op scooter had ons zien klungelen met de fiets en wilde heel graag Teyn achterop nemen om naar de Dragon Bridge te brengen. Natuurlijk was dit aardige gebaar pas compleet tegen betaling van 10 yuan (in China is niets voor niets).
Ik ben met de fiets aan de hand ook die kant op gefietst.
In het winkeltje bij de bridge hebben we flink wat te drinken ingeslagen en genoten van de schaduw en de airco.
Nu maar eens proberen om onze bootsman te vinden. dat is een hele klus tussen allemaal Chinezen die je mee willen nemen op hun boot.
Maar eerst moeten we, volgens de foto's, eerst met de fiets de Dragon Bridge over en dan rechts... Dit doen we dan ook netjes en wat blijkt....
Een lange, rechte weg met alleen maar zon (pleh). Elroy en de jongens fietsen vast vooruit om te kijken of ze de bootsman kunnen vinden.. Teyn en Syl wachten op een gegeven moment op mij en lopen een stuk met me mee.. Bij de volgende brug staan Elroy en Yorn op ons te wachten, het is nog een klein stukje.. Gelukkig!!!!
Door alle pech zijn we een half uur te laat, maar dat mag de pret niet drukken.
De fietsen mogen we achterlaten en stiekem hoop ik dat ze mijn fiets in de rivier laten vallen (oeps)...
Eenmaal op het vlot mogen we lekker gaan zitten en bijkomen van ons avontuur.. Heerlijk in de schaduw, onder een parasol, beentjes in het water en fris, koud water uit de fles om te drinken, heerlijk!!
Links, rechts, voor en achter zien we de mooiste uitzichten. Tijdens de tocht zijn diverse hoogteverschillen in de rivier, en de bootsmannen laten de vlotten er vol spanning, gladjes van af glijden. Helaas konden er maar 2 personen per vlot en zit Yorn dus alleen op zijn vlot. Omdat zijn 'chauffeur' vaak zit te bellen raakt Yorn steeds achterop. Hij voelde zich hierdoor soms best eenzaam. Gelukkig vaarden de vloten daarna weer zij-aan-zij.
Eenmaal weer 'thuis' gekomen bij de Giggling Tree, duiken de jongens gelijk weer het zwembad in.
Wij drinken een heerlijk koel biertje en al snel komen de grappen over ons avontuur..

  • 19 Juli 2014 - 19:11

    Jan En Sandra:

    Hey lieve familie,

    Wat een avontuur kun je beleven op de fiets in een vreemd land. Het was idd mooi geweest als jou fiets ( Cindy ) en het wit, oud krengetje per ongelijk in de rivier waren verdwenen ! ;-)
    Mooi verhaal weer, leuk om te lezen !
    Succes verder, en pas goed op jullie zelf !

    Dikke knuffel en kus van ons
    PS. Ik hoop dat jullie verhalen ook in Duitsland doorkomen !


  • 19 Juli 2014 - 22:32

    Hennie En Ineke:

    wat een belevenissen en dat met die hitte, maar jullie hebben het volbracht! daar gaat het om. geweldig en daarna weer lekker in het zwembad, wat een weelde, met deze hitte hier mis ik jullie bad wel hoor.geniet nog met volle teugen, dit is de laatste keer dat we reageren via deze side, nu moeten we maar eppen/appen of uppen,veel plezier nog en dikke vette zeverige smakkerd van ons, vooral voor de jongens ha, ha, ha, tot apps.

  • 21 Juli 2014 - 13:52

    Pa En Ma:

    Hallo lui, ik hoop dat jullie deze reactie wel ontvangen. Jullie maken echt veel mee, maar je kijkt er later met plezier weer na. Leuk reisverslag van jullie. Wij bewaren ze allemaal.na deze reis hebben jullie zeker een rustvakantie nodig'!!!!!!!!! Wij wensen jullie nog véél plezier.knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 785
Totaal aantal bezoekers 16596

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: