Shoppen in Hong Kong - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Shoppen in Hong Kong - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Shoppen in Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg fam.

27 Juli 2014 | Hong Kong, On Lung Tsuen

Vandaag gaan we shoppen!!!! Dat hebben we de hele vakantie nog niet gedaan.. Ons lijstje; koffer, laserlampjes, tenue's, onderdelen voor een pc en andere leuke gadgets..

We gaan met z'n 5-en op pad; Elroy, Ying, Yorn, Teyn en ik.. Saskia heeft zich opgeofferd en blijft achter met 4 kinderen (hmmm, ben benieuwd wie meer uitgeput is aan het einde van de dag ;))
Dat wordt eerst met het busje naar Sheung Shui en dan met de metro verder en dan komen de mannen in hun wahallah. Overal waar ze kijken liggen allerlei gadgets en alles wat met electronica te maken heeft. Voor mij is het wachten en een beetje rondkijken, maar gelukkig is het van korte duur..
Ying brengt mij naar een shoppingcenter.. Samen lopen we er naar toe en komen langs een platte wagen vol met kersen.. De eigenaar besproeit ze met een plantenspuit, zodat ze er nog lekkerder uitzien..
Als we aankomen is het best wel heel groot en voelde ik me best wel klein, maar dat mag de pret niet drukken.. Ik heb gewoon 2 uur voor mezelf.. Voordat Ying weer naar Elroy en Yorn gaat, krijg ik nog wel de boodschap mee, je moet me bellen als ik je moet ophalen of als je iets niet weet... Dat heb ik plechtig belooft..
Als ik alleen in het grote gebeuren sta, is het eerst rondkijken en de omgeving in mij opnemen en dan gaan shoppen... Dan loop je daar, overal winkels en restaurants.. Waar moet je beginnen??? Ik besluit gewoon een rondje te lopen en naar de volgende etage te gaan, daarna hoger en nog hoger.. Er waren zoveel winkels maar ook nagelstudio's, schoonheidsspecialistes en massage praktijkjes. Ying vertelde wel dat ik niet naar binnen mocht bij massage praktijken waar een rood, knipperend, voetje boven de deur hangt.. Want dat zijn hele andere praktijken;))
Na een tijdje rond te hebben gedwaald, kom ik op de bovenste etage.. Het is kinderland met een achtbaan bovenin het shoppingcenter en een heuse ijsbaan.. Na foto's te hebben gemaakt ga ik weer rustig naar beneden..
Dan kom ik tot de conclusie dat ik eigenlijk niets hoef te hebben, behalve scheermesjes voor Elroy.. Dit wordt dan mijn missie. Nadat de scheermesjes binnen zijn, is het eigenlijk wel klaar en ik heb nog 45 minuten over.. Wat nu? Ik kan wachten tot 15:00 uur of de mannen opzoeken. Het laatste wordt het..
De weg terug is makkelijk en onderweg kom ik de kersenkar tegen en de helft was al verkocht.. Ze zagen er dan ook erg lekker uit.. Aangekomen bij het wahallah van de mannen, besluit ik om ze niet te gaan zoeken, want dit is ook een shoppingcenter met verschillende verdiepingen.. Dus sms ik Ying dat ik naar hun ben gelopen.. Na 10 minuten wachten, ga ik hem toch even bellen. Elroy z'n telefoon was leeg, dat was dus geen optie..
Na een half uur, kreeg ik een berichtje terug van de mannen. En gelijk met hun oprechte excuses, voor dat ze me buiten hebben laten wachten.

Van al dat shoppen hadden we allemaal trek gekregen en besluiten om eerst wat te eten in het shoppingcenter waar ik vandaan kwam, voordat we verder gaan.
Voor de derde keer lopen we langs de kersenkar en de kar was al voor 3 kwart leeg.. Deze mensen kunnen vandaag met een goed gevoel naar huis.
We eten bij een eetcafé en dat was erg lekker.. Na een lange vergadering tussen Elroy en Ying, over pc onderdelen gaan we naar een markt in deze buurt. We willen kijken naar koffers en andere spullen.. De koffers zijn helaas niet gelukt, maar de andere dingen op ons lijstje wel...
Wel was een marktkoopman wat van slag en keek steeds naar Elroy, toen vroeg hij aan Ying of dat Robben was.. Ying hielp hem snel uit zijn droom en de man moest heel hard lachen.
Daarna gaan we weer naar het electronica gebeuren.. Yorn en Teyn willen nog graag en muis en Elroy kijkt nog naar oordopjes en een toetsenbord voor de IPad.

Inmiddels hebben we bericht van Saskia, dat Hang Fung, Daisy en Jennefer ook bij Ying's ouders zijn.. Dat wordt elkaar ontmoeten ergens halverwege om met elkaar te eten.. Wel erg gezellig en leuk dat ze in Hongkong zijn.. We besluiten om elkaar te ontmoeten in Sha Tin en daar samen een hapje te eten.. Na het eten is het inmiddels ruim 22:00 uur en gaan we terug naar San Tin, Hang Fung en Daisy hebben een hotel in Sha Tin en kunnen het lopend af..
Morgen gaan we naar het strand...

Verslag uit: Hong Kong, On Lung Tsuen

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014