The Peak, Tsim Sha Tsui en de vrouwenmarkt - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu The Peak, Tsim Sha Tsui en de vrouwenmarkt - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

The Peak, Tsim Sha Tsui en de vrouwenmarkt

Blijf op de hoogte en volg fam.

28 Juli 2014 | Hong Kong, On Lung Tsuen

Vanmorgen was er commotie bij Huize Man.. Op het wc raam, wel aan de buitenkant van de hor, zat een hele dikke spin.. Gelukkig was redder Ying in de buurt een heeft hem verslagen met een spuitbus.. De kinderen waren toch wel een beetje onder de indruk en wilden wel even controleren of hij dood was en dat was hij...
Vandaag hebben we de Peak op het programma.. Van hieruit heb je een geweldig uitzicht over de skyline van Hong Kong. Met bus vertrekken we naar Yuen Long, om daarna over te stappen in een dubbeldekker.. Zo zien we meer van de omgeving dan als we met de metro gaan. We komen aan bij Central Pottinger street op Hong Kong Island. Hier zijn ook de ferry's naar de verschillende eilanden van Hongkong. Het is erg overweldigend om al die mooie, hoge skyscrapers te zien. Het ene gebouw is nog imposanter dan de ander, overal zie je door het spiegelglas weer andere wolkenkrabber...
Het is vandaag bloedje heet (35 graden). Dit gaf gisteravond ook het weernieuws aan, het paarse mannetje smelt dan.
Met een authentiek trammetje reizen we verder naar de Bank of China tower en van daaruit zijn we gelopen naar het beginpunt van de Peak. Maar onderweg moesten we "echt" een ijsje eten, anders smelten wij net als het paarse mannetje..
Saskia en Ying besluiten om niet mee te gaan naar boven omdat zei vorige week ook al zijn geweest. Hier splitsen onze wegen dan (tijdelijk) en wij gaan op eigen houtje verder. Natuurlijk hebben we wel eerst instructies en tips gekregen. We sms-en als we weer naar beneden gaan.
Met de oude tram, gaan we met 40 graden omhoog en dat is best wel steil.. Maar als we halverwege zijn hebben we al een fantastisch uitzicht, dus we zijn benieuwd wat we boven allemaal mogen zien..
Als we boven zijn, moeten we eerst naar buiten zien te komen.. Gelukkig volgen we de instructies van de fam. Man op en komt alles goed. We besluiten om eerst bij Starbucks koffie te drinken, gelukkig met airco.. Daarna gaan we de uitdaging met de zon toch maar aan.. Buiten is een fontein met daarom heen allemaal voetstappen, die naar een grote stad wijzen.. Zo weten we nu dat Londen ruim 9000 km verderop ligt. Syl en ik beginnen te lopen en we zien een geweldig punt waar we over Hong Kong kunnen kijken, Elroy, Yorn en Teyn hadden andere plannen en besluiten naar het winkelcentrum te gaan om op het dakterras te genieten van uitzicht.. Deze splitsing was dus niet gepland. Elroy dacht dat wij ook boven waren en wij dachten dat ze achter ons aan liepen.. Gelukkig vonden we elkaar snel weer terug om samen te genieten van het uitzicht bovenop het terras.. Het ene kant van het terras geeft een geweldig uitzicht over Hong Kong stad en aan de andere kant zien we verschillende eilanden van Hong Kong. We doen erg ons best om de tijd niet te vergeten, maar dat is toch wel erg moeilijk.
Na het maken van de "verplichte" plaatsjes en foto's, voor andere bezoekers gaan we weer de airco in. De shirts en slippers van QuickSilver gingen in de tas en via de roltrap kwamen we uiteindelijk weer buiten bij de Peak.
We gaan hier een stukje het 'schilderspad' op. Teyn zag een erg mooi schilderij en heeft de gekocht. Hij kreeg er zelfs een mooie plastic koker bij om het in mee te nemen. Op de terugweg werd hij met Robin Hood aangesproken door de kunstenaar.
Nu was het onze schone taak om snel weer naar beneden naar Central (de Ferry's) te gaan (hier hadden we afgesproken met Saskia en Ying). We gingen voor het gemak en hielden een taxi aan. De aardige, goed engels sprekende chauffeur, die Nederlands elftal fan was, gaf ons nog wat historische feitjes mee om over na te denken.
Wat broodjes steak en kaas, tonijn en meatballs van de Subway ging er inmiddels wel in, en daarna zijn we snel op de Ferry gestapt. Het schemer begon al in te vallen en tegen die tijd wilden we aan de overkant (Victoria Bay) zijn voor de lightshow bij Tsim Sha Tsui.
Een bezoekje aan het cultureel centrum was meer noodzaak dan keuze, want bijna iedereen moest een sanitaire stop maken. We waren echter nog mooi op tijd voor de lightshow, en hadden een plekje direct aan het water.
De show was fascinerend en varieerde van laserstralen tot led-verlichting over de gehele gevel van het gebouw. Het hele kleurenspectrum hebben we voorbij zien komen en op de achtergrond was muziek. Helaas moest Teyn (darmen werken nog niet zoals het hoort) tijdens de show naar de wc, toen hij terug kwam, hoorde hij,"see you next time"..
Time flies when you're having fun. Het was de hoogste tijd om weer richting San Tin te gaan. Dat wil zeggen Cindy, Saskia en de jongste kinderen zijn gegaan. (De dames hadden een spannende metrorit achter de rug want Cindy had om bepaalde redenen de arm bijna klem tussen de tramdeuren). Ying, Yorn en ik gingen nog even door naar Mong Kok, waar de vrouwenmarkt is. Op deze markt heb je hele straten vol kraampjes met allerlei meuk die je je maar voor kunt stellen. We gingen echter op zoek naar van die laserlampjes.
Deze hadden we dan ook al snel gevonden, maar natuurlijk niet voor de goede prijs (je bent Hollander of niet).
Gelukkig waren we tegen twaalven weer thuis, om nog even een drankje te nuttigen alvorens onder de douche te stappen en het nest op te zoeken.

Verslag uit: Hong Kong, On Lung Tsuen

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014