Oceanpark - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Oceanpark - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Oceanpark

Blijf op de hoogte en volg fam.

30 Juli 2014 | Hong Kong, On Lung Tsuen

Hoera, morgen is Teyn jarig en daarom gaan we vandaag naar: Ocean-Park.
We zijn vroeg opgestaan, na het consumeren van een boterhammetje en een kop thee gaan we onze bijna dagelijkse rondje; uit de poort, rechtsaf, pleintje oversteken, trapje op, smal paadje aflopen, recht, links, langs nieuwbouw huizen straat uitlopen en wachten op de bus naar Yuen Long.
In Yuen Long stappen we in een dubbeldekkerbus welke onze naar Ocean Park brengt.
Alvorens we de tunnel inrijden zien we rechts Happy Valley (race track) liggen.
Eenmaal in Ocean Park gaan we met de kabelbaan naar de andere kant van de berg waar de achtbanen en dergelijke gesitueerd zijn.
Wat heb je hier een geweldig mooi uitzicht op de zee. Een grote roofvogel vliegt tussen de kabelbaan, berg en zee, en houdt ons goed in de gaten.
We zien rechts van ons een giga achtbaan, bij het zien hiervan werden we tegelijkertijd enthousiast maar ook een beetje angstig.
Deze achtbaan heet de Hair Raiser en achteraf weten we waarom.

Ook is er een soort ronde bak waar op de bodem een beetje schuim ligt, je mag hier in en wordt gewaarschuwd dat je kleren nat kunnen worden. De kinderen willen hier wel even in. Maar eerst even de schoenen uit en een bril op. Ze betreden de arena, maar er is weinig te beleven. Daarna gaan ook Cindy en Saskia naar binnen. Met maar een paar bultjes schuim stelt het eigenlijk niet veel voor... maar dan gaan de schuimkanonnen aan en binnen no time was de zojuist nog lege arena volgespoten met ruim een halve meter schuim.
Nu was het wel leuk en na het schuimgooien werd de ene sliding na de andere werd ingezet. Ademhalen werd lastig zonder schuim te inhaleren.
Als je eruit wilde werd je eerst nog even flink afgespoeld (werd je toch nog nat).

Nu was het tijd voor het echte werk en de 'mannen' zijn in de rij gaan staan voor de Hair Raiser.
Saskia, Merrin, Syl en ik besluiten dat wij voor het "echte, ruige" werk gaan. Wij gaan in de bootjes!!!!
Als we in de rij willen gaan staan, blijkt dat Merrin te klein is.. We proberen haar nog in de rij te krijgen, door aan te geven dat ze heull goed kan zwemmen.. Helaas, de vrouw in kwestie blijft streng.
Saskia en Merrin besluiten dan om verder te kijken, dus blijven Syl en ik alleen achter..
Gelukkig waren we al nat van onze schuimparty en dat is maar goed ook.. De bootjes blijken erg veel water aan te trekken.. De waterstralen komen van alle kanten.. Zelfs bovenop de brug, mogen mensen ons nat schieten..
Na onze boottocht moeten we nog een tijd wachten totdat iedereen terug is. We besluiten op een bankje te gaan wachten en we hebben een goed overzicht..
We hoeven ons niet te vervelen want vlak bij ons is de ingang van de Hair Raiser.. Dit is voor veel Chinezen een goede plek om te poseren.. Werkelijk, alle poses hebben we voorbij zien komen.
Na een tijd komen de mannen terug met hun "stoere" verhalen. De slippers moesten uit en de tanden moesten in een verzamelpot..
De jongens besluiten dat ze in de botsauto's willen en wij wachten op Saskia en Merrin.
Nadat iedereen weer bij elkaar is, besluiten we eerst naar de bootjes te gaan.. Merrin, Syl en ik hebben ons geheime wapen en gaan dus niet mee. We nemen plaats achter de waterpistolen en wachten totdat onze slachtoffers voorbij komen. Daarna is er geen genade meer en wordt iedereen flink nat gespoten.
Daarna besluiten we naar de mijnachtbaan te gaan. Iedereen gaat erin, behalve Saskia en Merrin, zij besluiten te wachten.
Teyn vindt het erg gezellig dat ik bij hem in het karretje ga.. Ying en Roan zitten voor ons en worden gewaarschuwd door Teyn.. "Mama gaat altijd heel hard gillen in een achtbaan". Maar daar moet ik altijd om lachen. Het begin is mooi en rustgevend, we hebben een geweldig uitzicht over de oceaan en de eilanden. Maar dan gaat het volledig mis.. We worden naar beneden gegooid en hebben alle mogelijke bochten meegemaakt. Maar nog steeds met een geweldig uitzicht en een oorverdovend gegil.. Wat blijkt, ik word van meerdere kanten uitgelachen, door Ying, Roan en Teyn.. Elroy en Yorn genieten 2 karretjes achter ons, van het hele gebeuren.
Na onze rit, besluiten de mannen nog een keer te gaan.. Ik besluit om toe te kijken en te genieten van het uitzicht op een jachthaven. Saskia en Merrin besluiten te vertrekken naar kinderland, omdat Merrin hier ook niet in mag. Anders heeft Merrin niet echt kunnen genieten van het pretpark. We spreken af, dat we elkaar weer bij het aquarium zien.
Daarna wagen we nog een ritje in de wildwaterbaan en de jongens gaan nog in de centrifuge.. Omdat het tegen sluitingstijd loopt, wordt het echt tijd om naar het aquarium te gaan. Het begint inmiddels al schemerig te worden en de lichtjes gaan overal aan..
We gaan dit keer met de trein naar de andere kant van de berg.
Gelukkig hebben we nog tijd voor onze onderzeevrienden en dat was zeker de moeite waard.. We zien roggen, haaien en andere wezens..
Daarna is het tijd om afscheid te nemen van dit mooie en bijzondere park. Maar dat kan natuurlijk niet zonder een knuffel te hebben gekocht..
Moe, maar voldaan vertrekken we met de bus naar de metro.
Hier gaan we nog even snel wat eten bij Fairwood om daarna lekker naar huis te gaan..

  • 15 Augustus 2014 - 14:11

    Hans, Miranda, Noa En Tigo:

    En weer een super gave ervaring erbij voor jullie!
    Mooi verslag weer!!
    Wat was het......nog twee te gaan? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, On Lung Tsuen

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 16589

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: