Terug naar huis - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Terug naar huis - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Terug naar huis

Blijf op de hoogte en volg fam.

02 Augustus 2014 | Hong Kong, Hongkong

De 2 uur slaap die we hadden, waren zo voorbij... Duuh. Dan is het tijd om alle laatste spullen in de tassen te doen en om alles naar beneden te slepen.
Iedereen in huis was al wakker, ouders van Ying, zijn broer en zus en wij natuurlijk.. We hebben nog even tijd voor een kopje thee en een broodje voordat de taxi komt. Ying zijn broer rijdt met zijn auto ook mee.
Dan is het tijd om afscheid te nemen. Elroy en de taxichauffeur proberen alles in de kofferbak te krijgen. Helaas lukt het niet helemaal en wordt de kofferbak vastgeknoopt met een touwtje. Ying z'n broer besluit om achter de taxi te blijven rijden. Je weet maar nooit of je iets verliest, onderweg.
Aangekomen bij de luchthaven, gaan we eerst inchecken om van de koffers en tassen af te zijn..
Dan wordt het lang wachten bij de douane om erdoor te kunnen.. Dit keer worden Teyn en Syl apart genomen. Het blijkt dat ze hun ingevulde migratiebriefje niet meer hebben?? Maar gelukkig mogen ze erdoor. Daarna moet ik met de douanebeambte mee. Hij neemt me mee naar een soort kantoor, maar ik mag niet naar binnen. kort daarna krijg ik mijn paspoort terug en is alles goed. Wat nu de reden is geweest, geen idee.
Helaas hebben we geen tijd voor een kop koffie en kunnen we gelijk door om te boarden. Gelukkig hadden Elroy en Ying gisteren al de stoelen gereserveerd. Hier was eerder wat fout gegaan. Teyn had wel een stoel en wij 4-en niet. dit hebben ze maar even veranderd.
Fam. Man had de stoelen op rij 26 (volgens mij) en wij zaten achterin het vliegtuig.
Dan is het tijd om echt afscheid te nemen van Hongkong en China. Het vliegveld ligt strak aan de oceaan, dus we kunnen erg genieten van het uitzicht. Vooral met het opstijgen was het geweldig. We zagen het vaste land, de stad en de vele eilandjes.
Dan wordt het tijd om achterover te leunen en na te genieten van alle indrukken, ervaringen en avonturen..

Helaas lukt het niet echt om in slaap te komen voor Yorn, Teyn, Syl en Elroy. Zelf heb ik nog een paar uurtjes heerlijk kunnen slapen.
Syl kreeg van de steward nog een stoere rugtas met een reisjournaal erin.
We moeten zeggen dat de service en het vliegen met de Emirates wel erg goed is en dat we hier zeker weer voor kiezen. Je hebt gewoon meer beenruimte en de stoelen zijn goed om in te zitten.
Na ruim 7 uur vliegen, komen we aan in Dubai. Hier mogen we nog 4 uur wachten voordat we weer verder vliegen.
Helaas voor Syl, moeten we nog een keer met de metro om van de ene hal naar de andere te komen. (Syl had het helemaal gehad met de metro's in Hongkong).
We besluiten om lekker een kop koffie te halen bij Starbucks en de jongens nemen een heerlijke muffin en een chocolate cookie. Dan wordt het tijd om weer richting de gate te gaan..
Je kunt merken dat we weer richting Europa gaan. Want we zien bijna alleen Europeanen. Het gekke is dat je met andere ogen naar mensen gaat kijken en wat ons opviel dat wij, Europeanen, wel een beetje arrogant van ons afkijken. De kapsels en het make up zitten weer perfect, de kleding is weer goed gematcht en de leesbrillen zitten weer op de puntjes van de neuzen.
We mogen weer het vliegtuig in. Yorn en ik zitten bij elkaar met een stoel tussen ons in. Heel stilletjes hebben we gehoopt dat deze stoel niet bezet zou zijn. Yorn en ik hebben tijdens het taxiën heel zachtjes een feestje gevierd omdat de stoel nog "heerlijk" vrij was. We hadden alle ruimte en konden lekker hangen.
Later heeft Yorn nog met Syl gewisseld, zodat Syl kon slapen.. Dit was ook echt wel nodig. Na een rustige vlucht, met Irak vermijdend, kwamen we aan in Dusseldorf. Het is toch wel een prettig gevoel als je weer met beide benen op de grond staat. We waren wel erg moe en wilden graag naar huis.
We zijn vrijdagavond 22:00 uur, Nederlandse tijd vertrokken uit Hongkong en zaterdagavond 19:30 uur staan we in Dusseldorf. We hebben nog 1 stukje te gaan voordat we door de douane kunnen. Dat zijn de koffers en tassen. Uiteindelijk waren we als laatsten aan de beurt. De kinderen waren allemaal erg moe. Syl huilde, Teyn sliep half, Roan sliep, Robin en Merrin hingen ook tussen wakker en slapen in.
We moesten wachten op de rugtas van Yorn, uiteindelijk bleek die bij een andere band te liggen. (wahhhhhh).
Dan mag je door de douane en dat voelt erg fijn. Het besef dat alles gewoon goed is gegaan. Geen of nauwelijks problemen of gekke dingen. Elroy's ouders staan ons op te wachten en de ouders van Saskia en een broer van Ying. Wat fijn om iedereen weer te zien.
We laden onze spullen in en vertrekken richting Nederland. Binnen 5 minuten zijn Teyn en Syl vertrokken en liggen heerlijk te slapen. Yorn geeft aan dat hij zittend niet kan slapen, maar binnen 15 minuten is hij ook weg.
Gelukkig zijn we rond 23:00 uur weer veilig thuis. De jongens lopen gelijk door naar boven en vallen als een blok weer in slaap. maar nu lekker in hun eigen bed.. Wij genieten nog na met Elroy's ouders en een paar glazen wijn. De verhalen komen langzaam op gang en voordat we het weten is het al 01:30 uur. Dit is een mooi tijdstip om ook onze dag af te sluiten.
Moe en genietend van ons "heerlijke" en comfortabele huis vallen we in ons fris ruikend bed in slaap.
Malou.. wat is het heerlijk om zo thuis te komen.. Bedankt!!!!!

  • 20 Augustus 2014 - 14:50

    Manon:

    Wat mooi om alles gelezen te hebben en wat fijn om thuis te zijn. Welkom thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 970
Totaal aantal bezoekers 16584

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: