Ierse scones en Nederlandse pannenkoeken - Reisverslag uit Blarney, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Ierse scones en Nederlandse pannenkoeken - Reisverslag uit Blarney, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Ierse scones en Nederlandse pannenkoeken

Blijf op de hoogte en volg fam.

29 Juli 2019 | Ierland, Blarney

Vandaag nemen we afscheid van Molly en haar farm. We hebben heerlijk geslapen en genoten van het uitzicht. Voordat we weggaan, vraagt de eigenaar of wij nog even tot ziens komen zeggen.
Maar eerst moeten de kippen en de eenden nog gevoerd worden.
Als alles klaar voor vertrek is, melden wij ons bij de eigenaar.
Hij heeft nog een verrassing voor ons. Zelfgemaakte scones, daar worden we blij van.
Ook vraag hij of wij nog wel een recentie willen schrijven op Tripadvisor, natuurlijk willen wij dat.

Op advies van de eigenaar en zijn vrouw, rijden wij een stukje terug om de healypas te rijden en dat was echt de moeite waard.
Elroy had in een reisverslag gelezen dat er Nederlanders waren, die een pannenkoekenhuis waren begonnen. en omdat we er praktisch langskomen, en wij echte pannenkoeken liefhebbers zijn, moet je die kans grijpen.
Het pannenkoekenhuis heet "the Strawberryfarm" en daar ontkom je niet aan. In het hek zijn rode aardbeien verwerkt en zelfs in andere elementen. Het is er erg druk en inmiddels weten de Ieren de pannenkoeken ook te vinden. Maar gelukkig is er nog een plekje voor ons vrij en mogen we genieten van Nederlandse pannenkoeken in Ierse stijl. De Ieren houden er niet van om hun ingredienten mee te laten bakken, maar worden er later opgelegd. Zelfs de spek wordt er later opgelegd. Ook hebben ze bijzondere combinaties. Elroy heeft een pannenkoek met pindakaas, aardbei en banaan en maple syrup. Maar het smaakt allemaal prima.

Na heerlijk te hebben gegeten moeten we weer snel verder, want de camping op Dingle wacht op ons. Met de mooiste uitzichten rijden we richting de camping. Maar eerst gaan we in Dingle boodschappen doen.
Even een uitleg Dingle is de grote plaats van het schiereiland en zo heet het schiereiland ook.
De plaats Dingle is een gezellig vissersplaatsje en zij hebben een eigen dolfijn "Fungie". Het blijkt dat Fungie het erg gezellig vindt in de haven en zich regelmatig laat zien. Maar helaas niet als wij er zijn.

De camping waar wij overnachten is nog 20 minuten rijden en het ligt op steenworp afstand van de oceaan.
Het is een mooie en kleine camping en de voorzieningen zijn netjes, maar eenvoudig. Dit is ook te zien bij de receptie. Er is geen pin en alles moet contant betaald worden. Dit hadden wij niet voorzien. We konden een deel van de overnachtingen betalen. Het leuke is dat iedereen in het grote boek wordt geschreven en bij ons kwam met potlood een extra notitie dat we nog een schuld hadden.
Na het betalen van onze schuld, wordt het letterlijk en figuurlijk uitgewisd met een gum. Handig en makkelijk die oudewetse manier.

Syl wil graag koken en wil voor ons een pasta/tonijnsalade maken en die is prima gelukt.
Romee en Teyn hebben elke avond de taak dat de afwas wordt gedaan. Heerlijk voor ons....


  • 06 Augustus 2019 - 06:47

    Sandra Poffers:

    Wat een geweldige avonturen maken jullie mee, heerlijk hè , pannenkoeken !!
    Liefs ons xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 16568

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: