Beijing-Xi'an highspeed bullettrain - Reisverslag uit Xi'an, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Beijing-Xi'an highspeed bullettrain - Reisverslag uit Xi'an, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Beijing-Xi'an highspeed bullettrain

Blijf op de hoogte en volg fam.

10 Juli 2014 | China, Xi'an

Vandaag was het weer vroeg.. De wekker ging om 03.45 uur af.. Vandaag is het een spannende wedstrijd, Nederland - Argentinië. Helaas lukt het Nederland niet om in 90 minuten te scoren.. Elroy, Yorn en Teyn besluiten om de verlenging bij Hang Fung te kijken.. Ying, Daisy, Roan en Robin zitten ook voor de buis.. Syl sliep nog lekker en in de verlenging had ik geen zin (slecht voorgevoel).. Dus ik ben maar gaan aanrommelen en spullen pakken, want we vertrekken naar Xi'an..
Hang Fung en Daisy hebben ons naar de metro gebracht, maar eerst mochten de kinderen Jennifer naar school brengen.. Dit vonden ze wel cool.
Na een rit met de metro en 3 keer overstappen met volle bepakking, komen we aan op centraal station.. Hier stappen we in de high speed bullettrain richting Xi'an.. De trein raast met 300 km/h door het Chinese landschap.. Binnen 5,5 uur hebben we ruim 1200 km afgelegd. Soms lijkt het net Nederland, zo vlak is het. Alleen missen we de koeien.

Aangekomen in Xi'an moeten we met z'n 10-en taxi's zien te regelen.. Een man drong zich erg op en wilde dat wij met hem meegingen. Hij had een busje en hij vroeg minder dan de reguliere taxi !? Na een aantal keren duidelijk te hebben aangegeven dat we het niet wilden, raakte hij een gevoelige snaar.. You lost this morning... Na deze uitspraak maakte hij zeker geen kans meer ;)). Uiteindelijk bleek dat we met de reguliere taxi ook nog goedkoper uit waren..

Aangekomen bij het hotel, zijn we lekker gaan eten.. Er was een buffet en in no time hadden de kinderen de flensjes ontdekt.. Deze waren dan ook snel op.
Na het eten mochten de kinderen nog zwemmen en dat was een succes.. De Chinese badjuffrouwen waren helemaal op. Zes losgeslagen kinderen die allemaal hun diploma hebben en toch bang zijn dat er iets gebeurt (Chinese kinderen kunnen niet zwemmen). Ook mochten ze niet lopen over de vloer zonder slippers.. Zodra ze het zagen, gingen ze er naar toe om de kinderen met z'n 2-en te begeleiden.. Achteraf wel komisch.

Nadat de jongens in bed lagen (Yorn en Teyn hadden samen de luxe om een kamer te delen met 2 kingsize bedden), hebben wij in de bar nog wat gedronken.. Even bijkomen van de lange dag..

  • 13 Juli 2014 - 10:56

    Daniel En Esther:

    tjongjejonge, wat wordt er weer goed voor jullie gezorgd hahahaha lekkere badmutsen
    kids eten als ware hollandse boeren, volscheppen en eten hoppa ! zo hoort het, de mensen daar lijken mij
    altijd zo tenger... of komt dat omdat hollanders zo groot zijn ?........
    en die trein is echt wat voor jullie. lekker snel en hard, supergaaf !
    liefs ons

  • 13 Juli 2014 - 12:48

    Manon:

    Wat ontzettend leuk om alles te blijven volgen. En wat fijn om te horen dat alles zo goed verloopt. Wat zullen jullie verhalen en natuurlijk veel fotos hebben bij thuiskomst. Nu ik dit schrijf hebben jullie het terracotta leger al gezien. Ben zo benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben. In elk geval heel veel plezie en lblijf vooral schrijven erg leuk om te lezen. Liefs de hoogenkampies

  • 13 Juli 2014 - 14:59

    Hennie En Ineke:

    wat fijn dat alles goed verloopt, en nee zwemmen hoeven ze onze kinderen niet te leren, mooi is dat, dat ze zo bezorgd zijn om hen. nog een week dan gaan wij ook naar china, ahum ik bedoel duitsland wat zeker ook heel mooi is, volgens marloes het paradijs, we weten dat het daar mooi is, maar we moeten nog even op onze tanden bijten voordat het zover is. groet de fam, Man van ons en nog veel plezier daarzo, en niet vergeten veeeel foto,s. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 16642

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: