Elephant Hill - Reisverslag uit Jiashanxiang, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Elephant Hill - Reisverslag uit Jiashanxiang, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Elephant Hill

Blijf op de hoogte en volg fam.

21 Juli 2014 | China, Jiashanxiang

We besluiten om vandaag toch wat te gaan doen.. Onze darmen (met name Teyn) zijn nog steeds niet happy, maar we willen toch dingen bekijken... We besluiten naar Elephant Trunk Hill te gaan.. We hebben norit en ORS bij ons om de dag te overwinnen..
Maar eerst gaan we op zoek naar ons ontbijt. In de buurt van the Elephant Hill, vinden we een klein buurt supermarktje.. Gelukkig hebben ze dezelfde yoghurt als gisteren, wat drinken en dumpling's erbij en het is goed..

Nadat we met veel moeite (Engels is nog niet ingeburgerd) onze toegangskaartjes hebben geregeld, moet eerst de toilet worden opgezocht.. Groot probleem, want ze hebben geen toiletpapier.. Dus dat wordt eerst weer naar de buurtsuper om toiletpapier te kopen..
Elroy waagt het om deze onderneming te ondergaan..
Ach toch even een gokje wagen bij de bank, nee geen toilet. Bij de buurman, blijkt een ziekenhuis te zijn, rechtsaf gang in, nee mensen aan het infuus. Andere kant op, ook niet! Ojee bewaking, dan toch maar richting buurtsuper. De straat over en ja hoor, gelukt.
Nu we er klaar voor zijn begint de tocht naar Elephant Hill, wij beginnen eerst maar eens de trappen op te gaan om boven op de Hill te gaan kijken. Er staat daar nog een heeeel oude pagode, en het uitzicht schijnt er mooi te zijn.
Dat wordt een hele klim naar boven, wel met pauzes en veel water..
Eenmaal boven is het uitzicht inderdaad erg mooi..
Als we weer beneden zijn, zien we allemaal grote klokken in allerlei kleuren beschilderd.. Hier moeten we even voor poseren.

Over de boulevard, langs de Li rivier lopen we richting het centrum.. We besluiten om eerst wat te drinken en vinden een gezellig en knus restaurantje (Nisso station). Deze heeft ook weer de gezellige huiskamersfeer. Maar omdat het vol zit, mogen wij boven zitten. Helaas ziet dat er niet zo leuk uit.. Ze verontschuldigen zich voor het feit dat het nog niet klaar is..
Dan vraagt de eigenaar waar we vandaan komen. Er ontstaat een leuk gesprek in goed Engels. Zij komen uit Hongkong en hebben besloten om in Guilin een restaurant te beginnen waar je ook kan lezen.. Soort van bibliorant (nieuw woord).
Na heerlijk te hebben gegeten, verteld de eigenaar dat ze een kast hebben met speelgoed.. Door hier iets van te kopen, steunen wij het weeshuis voor meisjes.. Hij laat het fotoalbum zien en we besluiten een kleine, blauwe, olifant te adopteren.. Hij hangt nu als mascotte aan onze rugzak.
Na afscheid te hebben genomen, lopen we naar de electronicawinkel.. Wat blijkt, hij is al gesloten (weer een poging mislukt). Hopelijk hebben we morgen meer geluk.

  • 23 Juli 2014 - 22:06

    Pa En Ma:

    Hoi allemaal, Hopelijk gaat het met jullie beter. Moeten jullie zelf voor het eten zorgen?
    Wat zijn dumplings? Het is hier 28 graden. Hoe lang blijven jullie daar nog, voordat je naar Hongkong gaat? Wij wensen jullie nog een fijne vakanties met veel wetenswaardigheden. Hier is alles oke.
    Kusjes en knuffels voor jullie allemaal. XXXXXXXXXXXXXXXX

  • 24 Juli 2014 - 13:52

    Diane Van Braam:

    Wat fantastisch om jullie verhalen te lezen. Begint de chinese cultuur al een beetje te wennen? Knap van jullie dat jullie ondanks de hitte en hoge luchtvochtigheid zoveel dingen doen met de jongens en dat zonder te klagen! We wensen jullie nog heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 16619

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: