Aankomst in Hong Kong - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Aankomst in Hong Kong - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Aankomst in Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg fam.

26 Juli 2014 | Hong Kong, On Lung Tsuen

Vanmorgen om 04:30 uur ging de wekker.. Het is nog stikdonker en het is dan ook zwaar om uit bed te komen.. Maar we gaan wel naar Hongkong en dat is zeker de moeite waard om daarvoor uit bed te komen.. Om 05:15 uur zijn we kant en klaar en moeten we wachten totdat de taxi komt..
Het hotel heeft een ontbijt voor ons geregeld en dat is wel erg prettig. Een tasje p/p met water, fruit, ei, yoghurt en een paar broodjes.

Elroy probeert, voordat de taxi komt, nog wat foto's te maken van het hotel, maar de moeite is tevergeefs want het is nog veel te donker.
Dan is het tijd om te vertrekken, het is een half uur rijden en gelukkig zijn de straten nog praktisch leeg..
Onze chauffeur was een vriendelijke man die ons vertelde over Guilin en een nieuwe snelle Bullet train naar ShenZhen.

Aangekomen bij het vliegveld, viel onze mond open van verbazing.. Er stonden allemaal passagiers buiten wachten.. Binnen brandde geen licht.. De luchthaven was gewoon nog gesloten!!! Na een tijdje stopte er een busje en daar stapte het personeel uit.. Ze openen de deur en iedereen kon naar binnen. Het duurde nog een hele tijd voordat de balie's geopend werden. Pas na het inchecken gingen de lichten aan. Dit was zo erg raar en bijzonder waarschijnlijk maken we dit maar 1 keer mee.
Aangekomen in Shenzhen, na een uurtje vliegen, zet ik mijn telefoon weer van de vliegtuigstand en zie ik dat iemand mij belt. Het is Ying. Ik vertel dat we net geland zijn en onze koffers gaan halen. Nadat we ophangen zie ik de sms-jes die Ying gestuurd heeft. Hij is zelf naar het het vliegveld gekomen om ons te halen. Hij stond dan ook netjes klaar met zo'n A4-tje met onze naam erop.
We zijn met een shuttle busje naar de tram lijn gegaan. Daar op de tram lijn 4 gestapt en richting grensovergang Futian gegaan. Hier moesten we de Chineze duane over. Het paspoort van Cindy was zeer twijfelachtig, maar gelukkig mocht ze mee. De grensovergang is een grote luchtbrug over een rivier. Een stukje lopen, arrival kaartjes invullen, door de duane en je staat in Hong Kong (Lok Ma Chau).
Hier hebben we een taxi genomen (de chauffeur zat aan de verkeerde kant van de auto, want ze rijden hier links) naar San Tin waar de familie Man woont.
Saskia, Marco (vriend van hun) en de kinderen stonden ons op te wachten bij het huis.. Toch fijn om hun weer te zien..

Het zwembad van ca. 3,0 meter doorsnede is eigenlijk te klein voor 4 kinderen, maar ach, ze vinden het heerlijk in het zwembad.

Na het eten van lekkere Chineze gerechtjes, geeft Ying ons een rondleiding door San Tin.. We lopen kris kras door de smalle straatjes. We krijgen het vermoeden dat Ying ons wil laten verdwalen...;-)
We leveren even een pakketje af bij kennissen van de familie, stoppen nog even bij het oude huis van de fam. Man om vervolgens naar het 'gerechtsgebouw' te gaan. Dit was vroeger een soort van burgerwacht (politie) waar boeven werden veroordeeld en terechtgesteld.

Even later bij het 'oude huis' de Tai Fu Tai Mansion (wat een Chinese trekpleister is) hebben we nog wat culturele foto's gemaakt. Hier woonde een afstammeling van de fameuze generaal Man Tin Shui. Zo hebben we op onze eerste dag in Hong Kong een zeer leerzame en interessante middag gehad.

Aan het einde van de middag, vertrekken we naar Yuen Long om even rond te kijken (shoppen) en heerlijk te eten op straat.. De tafel was te klein. Maar geen probleem, ze pakten gewoon een grotere ronde plaat en die werd op tafel gelegd, klaaaar.
We hebben ons laten verrassen, want Ying heeft het besteld en dat mag hij zeker vaker doen..
Na heerlijk te hebben gegeten, gaan we richting hun huis om heerlijk bij te komen van de indrukken van de grote stad.. En daarna heerlijk slapen..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, On Lung Tsuen

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 16617

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: