kastelen en ruines - Reisverslag uit Cashel, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu kastelen en ruines - Reisverslag uit Cashel, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

kastelen en ruines

Blijf op de hoogte en volg fam.

25 Juli 2019 | Ierland, Cashel

Vandaag was het weer vroeg op, want we hebben de langste reis van deze vakantie. We gaan vandaag.
We hebben meerdere plekken die we willen zien. Eerst gaan we via leuke en smalle weggetjes, op weg naar Kilkenny en daarna rijden we door naar Cashel en dan naar de camping.
Maar laten we maar eerst beginnen met ontbijt.
Dan is het echt tijd om te gaan rijden.
Via leuke, maar soms ook net te smalle weggetjes rijden we richting Kilkenny.
Kilkenny is een gezellig stadje die zijn echt bierbrouwerij heef (Smithwick's), een kasteel en ze hebben de eerste heksenverbranding op hun naam staan.
dus er is veel te zien en te horen in Kilkenny.

Onderweg komen we door een mooie lievelijk dorpje met een ruine van een kathedraal.
We besluiten om te stoppen en hier rond te kijken.

Het is zo bijzonder om te zien dat iets dat zo oud is, zo imposant kan zijn.
Na rond te hebben gestruind, besluiten we even snel te lunchen om dan door te rijden.

Intussen hebben Elroy en ik van plek gewisseld en is het aan mij om ons door Ierland te rijden. Binnen een half uur heb ik de vuurdoop om de camper op een te volle en krappe pakkerplaats te parkeren. Ik kan zeggen dat de missie goed geslaagd is. helaas konden wij geen geschikte plek vinden. We besloten om de camper maar op een brede stoep te zetten. Wel met een een briefje dat we onze excuses aanbieden.
In een land als Ierland, komen alle beleefdheden weer naar boven en moet je je van je goede kant laten zien.

In het oude centrum, zien we gelijk een bakery die verse scones verkoopt. Straks dus tijd voor koffie met scones.
Maar eerst gaan we op zoek naar het kasteel en de tuinen.

Na een leuke wandeilng en heerlijke scones, nog even snel de boodschappen binnen halen en dan weer verder. naar Cashel.

Inmiddels is het alweer 18.00 uur en merken we dat het best heftig is. Maar the rock off Cashel mogen we niet missen.
Als we richting Cashel rijden, doemt opeens het kasteel op en we zijn zwaar onder de indruk. Het is zo mooi om te zien.
Helaas blijkt dat het kasteel gesloten is en dat we morgenvroeg om 9.00 uur de eersten zijn die eventueel naar binnen mogen.
We besluiten om een wandeling om het kasteel te maken en dat is alleen al indrukwekkend.
Door het gras met koeievlaaien, lopen we langs het kasteel naar beneden en daar zien we in de verte weer een ruine staan. Het is echt een plaatje.

Elroy gaat zijn eigen gang, in de hoop een mooie foto te scoren.
Samen met de pubers loop ik door naar de volgende ruine en worden daar opgewacht door nieuwsgierige koeien.

Na ruim een uur hier te hebben rondgelopen, wordt het echt tijd om verder te gaan.

De weggetjes blijven mooi en verrassend en na elke bocht is het landshap weer anders.
Onze camping ligt ergens in de middle of nowhere, maar het ziet er prachtig uit.
De camping bevindt zich tussen oude muren en het ziet er netjes uit.De receptie is al gesloten, maar er hangt een briefje aan deur.
"morgenvroeg om 9.00 uur zijn we er weer. De poort is open, zoek maar een leuk plekje en morgenvroeg zien we elkaar".
.
Snel zetten we de camper op zijn plek en zorgen Romee en Teyn dat hun tentje komt te staan.
Daarna nog even eten en helaas is er weer een dag voorbij.


  • 26 Juli 2019 - 23:12

    Manon :

    Wat gaaf. En ook best spannend met een camper rijden en ook links. Maar zal vast goed komen. Ben erg benieuwd naar de foto's van het landschap. Het moet er erg mooi zijn. Geniet met zijn allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 16563

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: