Pad van de 1000 Boeddha's - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Pad van de 1000 Boeddha's - Reisverslag uit On Lung Tsuen, Hong Kong van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Pad van de 1000 Boeddha's

Blijf op de hoogte en volg fam.

29 Juli 2014 | Hong Kong, On Lung Tsuen

We weten precies welke metro, uitgang en route we moesten nemen naar het pad van de 1000 Boeddha's en we weten zelfs hoe lang het lopen is vanaf het metrostation Sha Tin. Ying heeft gisteravond op www.walkme2.com de wandelroute opgezocht en laten zien.
Vanaf station Sha Tin, exit B, rechtsaf, volgende weg links enz.... We dachten zelfs dat we het nog wel sneller zouden kunnen lopen als die vage Amerikaan die het gepost had.

Al snel vonden we het pad omhoog, links en rechts van dit pad, met ca. 340 treden, staan boeddha's met elk een andere pose, uitdrukking en waarschijnlijk ook betekenis. Na veel zweten komen we bij een pagode met winkel en tempel Ten Thousand Buddhas Monastery (Man Fat Sze). In totaal zijn er meer dan 13.000 Boedha's om te bewonderen.
In de tempel kun je geluksstokjes uit een koker schudden, terwijl je een wens in gedachte hebt. Het eerste stokje dat uit de koker valt lever je in en hiervoor krijg je een briefje met een voorspelling. Dit is dan ook wel leuk om een keer te proberen.
We hebben hier leuke cadeautjes en geluksmuntjes gekocht. Het was erg mooi om hier rond te kunnen kijken.. De kinderen vonden het ook gaaf, omdat het programma "wie is de mol" hier ook is geweest. Ze hebben zelfs een Boeddha gevonden die ze tijdens het programma moesten zoeken.

Op het metrostation van Sha Tin besluiten we dat de kinderen wel kunnen zwemmen in het zwembad bij het hotel waar Daisy, Johnny en Jennifer logeren. Dus het komende uur zijn we druk bezig om in het winkelcentrum zwembroeken voor de kinderen te scoren.
Cindy en ik zijn nog even samen met Ying op pad gegaan voor een koffer. Een paar uurtjes later kwamen we gewapend met twee nieuwe zwembroeken (voor Yorn 1 extra en 1 voor mij) terug bij het hotel. Helaas hadden we weer geen koffer :(
Wel heeft Elroy spontaan zijn haar laten knippen (tondeuse werk) bij de "perfect ten" kapper.. De kapper had zijn record en was met 6 minuten klaar. Dan moet je wel eerst "gestofzuigerd" worden om van het losse haar te worden verlost.

Rond etenstijd zijn we onderin het winkelcentrum een plekje gaan zoeken om te eten. Met dertien personen valt dit niet mee in het etens-spitsuur.
We besluiten op zoek te gaan naar een restaurant waar het niet druk is (lastig) maar na 20 minuten kunnen we aanschuiven in een restaurant. Elroy en Yorn besluiten iets raars te bestellen op aanraden van Hang Fung. Het heet 10 duizend jaar oude ei. Zo zag het er inderdaad wel uit.. Ying en Hang Fung eten ook met ze mee. Maar goed, ze kunnen het op hun lijstje zetten.

  • 03 Augustus 2014 - 11:45

    Hans, Miranda, Noa En Tigo:

    Wat maken jullie toch veel mee, super leuk om te lezen en alles zo te volgen!
    Ik ben wel benieuwd hoe dat "10 duizend jaar oude ei" eruit zag, zwart? :-)
    Veel plezier nog samen en de groetjes aan de Fam. Man
    Lieve groetjes van ons - X -

  • 03 Augustus 2014 - 16:15

    Manon Hoogenkamp:

    Ha fam Rudde,

    Het blijft leuk om alles te lezen en wat zijn wij benieuwd naar jullie foto's. Nu dit geschreven te hebben merken we op dat jullie zo juist thuis zijn gekomen van deze mooie reis. Dus welkom thuis en vast tot gauw.

    Liefs de Hoogenkampies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, On Lung Tsuen

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 16606

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: