Dublin en camper - Reisverslag uit Rathdrum, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Dublin en camper - Reisverslag uit Rathdrum, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Dublin en camper

Blijf op de hoogte en volg fam.

24 Juli 2019 | Ierland, Rathdrum

Het is tijd om verder te gaan met onze reis.
Vanddaag mogen we nog even genieten van Dublin en mogen we onze camper ophalen. De camper moeten we ophalen bij de luchthaven. We hebben er zin.

Maar voordat we zover zijn....
Voor 11 uur moeten we ons appartement verlaten en dan zitten we weer met onze bagage.
Nu blijkt dat ze in Dublin speciale lugage eagles hebben. Dit zijn winkels die voor een klein bedrag lockers verhuren.
Het blijkt dat er dichtbij een eagle zit en dat de busstop naar de luchthaven, voor de winkel is. Daar worden we blij van..

Maar eerst de bagage lozen en zorgen dat we ergens kunnen ontbijten. We vinden er leuk restaurantje aan de rand van Temple bar (elephant & castles). Hier hebben ze pancakes with maple sirup. Daar worden we blij van.
Na het ontbijt werd het tijd om Molly Malone op te zoeken. Zij was een marktkoopvrouw en verkocht vis (het alom bekende "viswijf"). Ze was bekend binnen Dublin. Helaas was zij een van de slachtoffers van de pest. Er is een lied overMolly geschreven en dit heeft ervoor gezorgd dat ze een beroemdheid werd. Het lied is gezongen door oa The Dubliners, U2 en Sinead O'Connor en heeft zich ontwikkeld tot een soort volkslied. Maar ook de borsten van Molly mogen er zijn.

Na onzze ontmoeting met Molly, zijn we richting Trinity College gelopen. Deze hadden wij vluchtig bekeken en met alle bagage. Nu hebben we nog even de tijd om alles in ons op te nemen.

Teyn, Syl en Romee hebben al een paar dagen erover dat ze graag bubble tea en bubble waffles willen. We hebben een leuk zaakje gevonden waar ze het verkopen. De winkel ruikt zo zoet dat je gelijk klaar bent. Maar dat mag de pret niet drukken. Er wordt tea en waffles gehaald.
Elroy en ik besluiten om toch voor een hartig iets te gaan.

Dan wordt het toch tijd om de bagage op te halen en de bus te pakken.
Want vanaf 15.00 uur mogen we de camper ophalen.
Als we op de luchthaven zijn, bellen we het verhuubedrijf en na 15 minuten komt er iemand van bunkcampers.
Met zijn 6-en in een vw-busje rijden we naar het depot. Daar krijgen we uitgebreidt de uitleg en het verplichte rondje om en in de camper. Dan eindelijk mogen we op pad. Vooral de eerste km's zijn spannend, want het is best handig om links te rijden en dat is opletten.

Via de Wicklow mountains rijden we richting de camping Hidden Valley in Rathdrum.
De route is erg mooi en afwisselend. De natuur is grillig en ruig. Via smalle wegen rijden we langzaam door de mountains.
onderweg moeten we natuurlijk even stoppen voor wat foto's en om te genieten van de omgeving.
Hoe lekker warm dat het was in Dublin, zoveel frisser was het onderweg en waren we zelfs een beetje jaloers op iedereen die nog thuis is.

Als we aankomen in Rathdrum, moeten we eerst op zoek naar een winkel om onze koelkast te vullen.
Rathdrum is een klein dorpje met een erg mooie kerk en uitzicht over een vallei.
als we aankomen bij de camping, hebben we keuze uit 2 plekken. De rest staat helemaal vol. We mogen gezellig aan de rand van de camping staan met uitzicht op andere campers en water.

Helaas kunnen we niet lang genieten, want het is tijd om de camper in te pakken (we hadden de koffers gewoon in het ruim gelegd en zijn vertrokken). Maar na een uur zij nwe helemaal klaar en staat het eten te pruttelen.
Na heerlijk te hebben gegeten is er helaas weer een dag voorbij en zijn we benieuwd wat we morgen allemaal te zien krijgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 16555

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: