Dingle en Wave Crest camping - Reisverslag uit Caherdaniel, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Dingle en Wave Crest camping - Reisverslag uit Caherdaniel, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Dingle en Wave Crest camping

Blijf op de hoogte en volg fam.

31 Juli 2019 | Ierland, Caherdaniel

Vanmorgen hebben we het een beetje rustig aan gedaan. Helaas verlaten we vandaag de camping om door te reizen naar een camping pal aan zee.
We hebben allemaal genoeg slaap gehad. Want bijan iedereen lag rond 22.30 uur in bed. Helaas heeft Elroy slecht geslapen door mijn "lieve gespin".

Elroy wil nog heel graag naar de Dingle distileerderij (whiskey). Dit is een kleine distileerderij die vanaf 2012 zijn eigen whiskey maakt. Elroy hoopt daar een fles te kunnen kopen.
Helaas blijkt dat ze geen alcohol verkopen en dat de eerste rondleiding pas om 12.00 uur is.
Na een kort bezoekje besluiten we om verder te gaan ivm dat we op tijd op de camping moeten zijn. Deze camping kun je niet bespreken, dus wie eerst komt......
We zitten in de camper om verder te gaan en dan verteld Elroy dat vandaag 1 van de laatste flessen van batch 3 wordt aangebroken en dat je die kunt proeven tijdens de rondleiding.
Dan zit er maar 1 ding op en dat is toch de rondleiding doen. We besluiten om eerst boodschappen te doen en dan terug te komen, zo benutten we onze tijd goed.

We zoeken vast een taart uit, want Teyn is morgen jarig. Verder zorgen we dat de drankvoorraad weer op peil is. We besluiten om gelijk de Dingle whiskey te kopen (batch 4) en hun gin. Deze is als beste gekozen uit 20 verschillende landen en 500 verschillende gins.

bij de distileerderij aangekomen, krijgen we oortjes in en mogen we genieten van deze kleinschalige distileerderij. Het is een bijzonder verhaal hoe zij zijn begonnen en hoe zij hun bedrijf zelfstandig kunnen opbouwen.
Maar dat blijft nog even bij ons. dus als je nieuwsgierig wordt, vraag.....
Tijdens de rondleiding mogen we eerst hun gin of vodka proeven. Voor de 18- en mensen die nog moeten rijden, is er ginger ale of tonic, ook prima.
Teyn en Romee hebben het geluk dat toch mogen proeven. Elroy en ik hebben niets door gehad...
Dan mogen we rondkijken in de distileerderij en dat is echt bijzonder. Ze hebben daar 3 koperen ..... en 5 grote vaten, waar het proces van het graan tot whiskey tot stand komt.
Onze gids vertelde dat je nergens zo dichtbij het proces komt als hier. Dat maakt het dubbel zo leuk.
Na de rondleiding is het dan eindelijk tijd om batch 3 te proeven en het was erg lekker. Zelfs de pubers(niet verder vertellen) en ik vonden het lekker en zacht.
Elroy genoot volop en had genoeg vragen aan onze gids.
Het was het wachten dubbel en dwars waard.

Als je in Ierland bent moet je ook fish and chips hebben gegeten. Dat betekent de camper parkeren in Dingle en take away fish and chips bestellen.
Dan wordt het echt tijd om door te rijden, want we willen een plekje op de camping scoren.

Via de ring of Kerry route rijden we richting Catherdaniel. Het is erg mooi en we genieten volop.
We zien de witte huizen en de mooie baaien voorbij komen, maar we hebben nu geen tijd om stoppen.
Om 16.30 uur zijn we eindelijk op de camping en gaat Elroy snel naar binnen. Er vormt zich achter ons al een rij en net voor ons komt ook een camper aangezet.
Maar gelukkig hebben we allebei nog plek. Helaas krijgen wij een klein plekje, maar wel met gras. Hier kan de slaaptent komen te staan. Maar het uitzicht is geweldig.

  • 06 Augustus 2019 - 06:55

    Sandra:

    Geweldig om jullie avonturen te lezen. Prachtig indrukwekkende reis !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 16557

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: