Teyn is jarig - Reisverslag uit Caherdaniel, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Teyn is jarig - Reisverslag uit Caherdaniel, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Teyn is jarig

Blijf op de hoogte en volg fam.

01 Augustus 2019 | Ierland, Caherdaniel

Vandaag worden we wakker met een strak, blauwe lucht en geen wind.
en natuurlijk is het vandaag Teyn zijn verjaardag. Teyn heeft het "geluk" dat hij al in verschillende landen zijn verjaardag heeft mogen vieren.
Als eerste cadeau, mogen zij uitslapen.
elroy en ik ontbijten samen en besluiten eerst de was te doen. Nu kan het mooi drogen.
Als wij de camping overlopen, zien we dat mensen bezig zijn om op te pakken en wij denken hetzelfde. de plek is perfect om met de camper erin en uit te komen en het uitzicht is nog perfecter dan waar we nu zitten.
Als de was in de wasmachine zit, gaan we gelijk door naar de receptie met de vraag of het oke is om te verkassen en dat kon, als we het plekje gelijk claimden. Wij besluiten het gelijk ook te vragen aan de "vertrekkende" mensen. We hebben geluk, want binnen 15 minuten vertrekken ze. Dus wij zorgen ervoor dat onze tafel en stoelen die kant opkomen. De vertrekkende vrouw was blijven zitten totdat wij terug waren.
Inmiddels waren Teyn en Romee ook wakker en kregen zij als verrassing te horen dat we gaan verhuizen.
Haringen uit de tent en hop verplaatsen. Maar terwijl wij met tent over de camping lopen, zien we een camper "onze" plek indraaien. We besluiten om toch sneller te lopen (rennen). Op redelijk afstand, begin ik te roepen "excuse me". Maar helaas horen ze ons niet. Zij zijn blij met hun plekje.
Als we dichterbij zijn, doe ik nog een poging en ze horen mij. Wat zij denken zullen we nooit weten...
Maar we hebben weer veel geleerd van de Ieren. Het eerste wat zij aangaven was dat zij dit plekje hadden toegewezen gekregen van John (eigenaar van de camping). Ik vertelde dat wij het ook hadden overlegd.
Er kwam geen discussie, maar ik gevraagd om samen met de man mee te lopen om John te zoeken. Hij kon ons antwoord geven. Dus samen op weg naar de receptie en deze man begon vragen te stellen. Waar komen jullie vandaan en hoe lang blijven jullie hier. hij haalde de druk van de ketel.
Bij de receptie was het gesprek vriendelijk en werd John opgezocht om voor rechter te spelen.
john hoorde ons verhaal aan en gaf aan dat wij toch eerst waren en dat de man toch een ander plekje moest zoeken. John dacht dat wij de plek niet hadden gemarkeerd. Maar omdat onze tafel en stoelen er al stonden, mochten wij blijven. Deze man ging gelijk, zonder mopperen akkoord.
Inmiddels was Elroy ook op onze nieuwe plek en was gezellig in gesprek met de schoonzoon van deze man.
Het leek alsof het zo moest zijn, maar opeens vertrok een camper 2 plaatsen verder op en zo konden zij daar staan.
Het bijzondere is dat als dit in Nederland was gebeurd, je gelijk een discussie zou hebben die akelig kon worden. Ik had ook gelijk het gevoel dat ik ons moest verdedigen, maar dat was gewoon niet nodig. Hier pakken ze het toch anders aan. Het blijkt dat je hier met vriendelijkheid en redelijk zijn toch verder komt en dat een conflict niet nodig is.

Nadat alles op de plek staat is het tijd om taart te eten en de cadeautjes te geven.
Teyn mag vandaag kiezen wat we gaan doen en het wordt een middagje strand en eten in de strandtent. Het weer is gewoon geweldig en je kunt in je badkleding zitten. Het strand is 10 minuten wandelen.
Zo zitten we op het strand. Syl is in zijn sas want hij mag kastelen (Lord of the rings) bouwen, Teyn en Romee gaan snorkelen. Maar het water is best koud en Romee komt met witte vingers en kippenvel uit het water.
Elroy en Syl doen ook nog een poging om te snorkelen.
Dan wordt het toch tijd voor een Guinness in de strandtent en we pakken de boel op. Het lijkt zelfs even dat we in Griekenland zitten. Maar in de schaduw is het toch snel te koud.

Na lekker te hebben gegeten en te hebben gedronken. Zien we opeens dat de Ieren met iemand op de foto willen. Blijkbaar is het een beroemd iemand. Aan de serveerster vragen we wie die persoon is. Het blijkt iemand te zien die in Boyzone heeft gezeten en nu als acteur in een beroemde soap speelt. Zijn naam zijn we alweer vergeten.

Op de terugweg komen we een leegstaande woning tegen en dan kun je niet zomaar doorlopen. dus het hek over en kijken wat er nog over is. Het lijkt een vakantiewoning te zijn geweest. De bedden en matrassen waren nog aanwezig en je kon nog in bad.
Als we teruglopen, blijkt dat Romee haar handdoek weg is. Dat wordt weer het huis in en ik loop het stukje weer terug. Maar helaas geen handdoek, zelfs niet in de strandtent. Maar als we bij de camping aankomen, ligt haar handdoek op het muurtje en weer zijn we blij verrast over de Ieren.

Vanavond gaan we verder genieten van het uitzicht en Teyn zijn verjaardag. Proost allemaal of zoals de Ieren het zeggen: Slainte!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 16567

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: