spannend.... We gaan fietsen - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu spannend.... We gaan fietsen - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

spannend.... We gaan fietsen

Blijf op de hoogte en volg fam.

16 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vandaag gaan we een nieuw avontuur tegemoet... We gaan fietsend naar de stad.. Het is ongeveer een half uur fietsen...Yorn en Teyn hebben besloten dat ze hun haren willen laten knippen..
Eerst bij de Giggling Tree maar eens de fietsschuur induiken. We gaan voor drie normale Giant fietsen en een tandemfiets voor Cindy en Syl. De fietsen zijn van het type "one size fits all".... Nadat de zadels omhoog en omlaag zijn gezet nog even het boekje met foto's bij de receptie pakken voor de route.
Het eerste stuk richting Hangshuo gaat mooi (afgezien dat Cindy's stuur erg stroef gaat waardoor ze van links naar rechts over de weg slingert), het zijn overwegend buitenwegen met hier en daar scooters, bussen, vrachtwagens en vooral ook fietsers. Eenmaal in de stad aangekomen is het andere koek. Ze doen hier aan creatief verkeer (alles mag, geen regels).. We komen bij een grote kruising en dan niet zo een als we die Nijverdal kennen bij Budde, maar nog groter, en onoverzichtelijker. Er hangen verkeerslichten voor de vorm.. Het probleem is dat als 1 licht op groen springt, iedereen denkt dat ze mogen rijden.. Zebrapaden zijn voor een stukje afwisseling op het saaie asfalt. En de twee rijbanen worden zonder probleem 4 of 5 rijbanen van gemaakt. Als het licht groen wordt voor de voetgangers, gaan we met fiets toch maar oversteken.
Dit is nog het makkelijke stuk. Dan komen we op de hoofdstraat, wooowwww. Hier is het echt druk.. Scooters, fietsers, tuktuk's en motoren halen elkaar op het "fietspad" in. Bussen, auto's, vrachtenwagens toeteren continue en op de stoep zijn kraampjes en veel mensen, scooters en fietsen staan kris kras geparkeerd. Naast etenswaren zoals groente en fruit liggen er ook (levende) eenden op de grond, ongedurige scooters rijden de stoep op om zo te kunnen inhalen Kortom een grote chaos!
Het is allemaal zeer vermoeiend en de energie die nog over was, wordt opgeslokt door het verkeer.

De grote rotonde driekwart rond en dan door tot de volgende kruising (als we dat overleven tenminste ;-). Hier rechtsaf en dan onder een soort poortje door waar op een binnenterrein tig scooters geparkeerd staan. Recht voor ons zou de kapper moeten zijn (volgens de manager van the Giggling Tree). En inderdaad we hebben de kappersvak gevonden, één ding: hij is dicht......

Eerst maar even verkoeling zoeken in de supermarkt onder de binnenplaats. Water ingeslagen en gevraagd of er nog ergens in de buurt een kapper was. Aan de overkant van de weg iets verderop is nog een kapper.
Yorn en Teyn nemen plaats in de stoel en na een poging om uit te leggen welk model ze geknipt moeten worden gaan de kappers tekeer met tondeuse en schaar. Het eindresultaat mag er zijn....

De fietstocht terug hebben we ook weer overleefd. Nu kunnen we veilig met een busje naar Yangshuo gebracht worden voor de Impression Sanjie Liu voorstelling.
Deze licht-, en muziekshow geproduceerd door Zhang .... (ook bekend van de opening en afsluiting van de Olympische spelen in Beijing) vindt plaats op de rivier de Yulang. In totaal doen er 600 acteurs en farmers aan mee. Een geweldig spektakel, en zeker een 'must see' als je hier bent.

Na de show lopen we terug naar het taxibusje.. Dan is het wachten en wachten totdat we weg kunnen.. Iedereen wil weg.. Bussen, auto's, kleine busjes en scooters willen allemaal dezelfde kant op en dat werkt niet.. Elke cm wordt benut. Ze staan liever stil dan dat ze iemand de ruimte geven om door te rijden.. Het blijft leuk om te zien.. Wat vooral opvalt is dat het zonder ruzie en mopperen wordt opgelost.. Ze stappen zelfs uit om te kijken of iemand ruimte heeft om weg te komen.

Terug bij de guesthouse drinken we nog even wat en dan is de dag alweer voorbij.. Slaap lekker!!!

  • 16 Juli 2014 - 15:19

    Hennie En Ineke:

    oei, wat lijkt me dat eng om in zo,n drukte te fietsen, gelukkig zijn jullie weer veilig bij de Hollanders terug gekomen, geen foto,s gemaakt? nou ja zien we later wel, pas goed op elkaar, ajuuusxxxxxx

  • 16 Juli 2014 - 16:41

    Jan En Sandra:

    Haha, wat een onderneming ! Wel knap hoor, jullie tussen het razendsnelle verkeer op de fietsies !
    De show lijkt ons ook helemaal geweldig. Succes met het volgende avontuur ! We blijven jullie volgen ! XXX van alle Poffertjes

  • 16 Juli 2014 - 18:49

    Mariette & Benonie :

    Als je haar maar goed zit!!!;)

  • 16 Juli 2014 - 20:28

    Marja:

    ZOHEEE stelletje lefgozers wat een onderneming, dapper hoor!! Jammer dat we nu geen resultaat kunnen zien van de chinese knipkunst, ben erg benieuwd! Hahaha ik zie jullie zo fietsen in m'n hoofd.....jullie kunnen wel een boek schrijven want ook dat tallent is duidelijk aanwezig!! xxxx

  • 17 Juli 2014 - 14:07

    Arrianne:

    Ha lieve luitjes,
    Vandaag de tijd genomen om al jullie verhalen te lezen.
    Op de een of andere manier kon ik niet op jullie site komen.
    Marja heeft me de verhalen gister toegestuurd.
    Wat een belevenissen en wat leuk omschreven, geweldig!!!!
    Sam en ik hebben ervan genoten.
    Heel veel plezier en geniet ervan.
    We denken aan jullie en zijn een klein beetje jaloers.
    Een hele dikke knuffel.

  • 25 Juli 2014 - 23:20

    Fam.Boerma:

    Wauw, wat een onderneming zo'n fietstocht!!
    Dapper hoor :-)
    Het resultaat van de knipbeurten mag er zijn voor zover we kunnen zien, maar dat kan ook niet anders met een mama die met een wakend oog toekijkt ;-)
    Have fun X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 16626

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: