dagje zwembad en terras - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu dagje zwembad en terras - Reisverslag uit Yangshuo, China van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

dagje zwembad en terras

Blijf op de hoogte en volg fam.

16 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vandaag was het de bedoeling om lekker uit te slapen.. Vooral Syl moet even bijtanken.. Het is zo warm dat we even een dagje rustig aan gaan doen..
Maar Syl was al op tijd wakker, want hij wilde een vriendje (Oskard) uitzwaaien.. Helaas waren we al te laat.. Maar als het goed is, hebben ze ons mailadres en komt er een foto van hun beiden..

Dan wordt het maar lekker met een boek en een pot verse jasmijn thee op het terras lekker lezen en genieten van de thee..
De rest komt binnen een half uur naar buiten gedruppeld.. Syl duikt eerst het zwembad in, Yorn en Teyn moeten eerst hun mobieltjes checken..

Na het ontbijt duiken Yorn en Teyn ook het water in.. Mijn boek is zo spannend dat ik lekker blijf lezen..
Elroy is bezig om de blog van gisteren te schrijven..
Syl besluit later om lekker op onze koele kamer te tekenen en geniet van de rust, zonders de bemoeienissen van z'n broers..

Wat hier erg lekker is, echte Hollandse appeltaart en arretjescake (met maltesers). Lekker met een kop koffie of cappuccino .
We bespreken een aantal leuke activiteiten, Elroy gaat vanavond met Yorn en Teyn met aalscholver (cormoran) vissen en vrijdagmorgen gaan we naar een lokale markt en daarna op kookles.. Ben erg benieuwd..
'S middags bedacht Lucy (medewerkster van de guesthouse) dat onze jongens een zwemwedstrijd zouden doen tegen 3 andere jongens. Pelle en 2 Chinese jongens in de leeftijd van Teyn en een jongens die rond 18 jaar is.
Dat is eigenlijk wel een oneerlijke strijd.. Maar goed, het gaat om ijs.. Dus dat betekent zwemmen!!!!!!!
Teyn bedacht om maar rustig te gaan zwemmen, ze lagen al ruim 2 banen voor en konden het zich permitteren.. Na de "spannende" wedstrijd zaten onze jongens heerlijk aan het ijs, geserveerd door Lucy....

Later op de middag besluit Elroy te gaan hardlopen.. Hij kiest voor de route die we van de week hebben gelopen.. Het is een zware loop met berg op en berg af.. Wij zijn al een bezienswaardigheid in China, laat staan als je dan ook nog gaat hardlopen.
Toen Elroy de berg afliep, kwam een oude vrouw naar boven gestrompeld.. Ze ging zitten en pakte haar water.. Ze wenkte naar Elroy dat hij naast haar moest gaan zitten en ook wat moest drinken.

Net voor het avondeten, begon Syl opeens heel hard te huilen en greep naar zijn hand... Wat bleek hij had een grote splinter onder zijn duimnagel gekregen.. We hebben meerdere pogingen gedaan om het te verwijderen maar het knapte steeds af.
Uiteindelijk heeft Syl zichzelf "chirurgisch" verlost van de splinter.. Hij had zelfs geen tijd om te eten.. Na 1,5 uur was het dan toch eindelijk zover dat hij tijd had om zijn eten naar binnen te werken, zonder een zere duim..

Om 19:40 uur stond de taxi klaar voor ons om naar Yangshuo te gaan voor het vissen. Na ongeveer 20 minuten het drukke verkeer trotserend kwamen we aan bij de plek. Met ons was ook een stel mid-50's uit Zweden mee.
Aan de kant van de weg werden we opgevangen door iemand die ons voucher in ontvangst nam en ons naar beneden loodste. Vanaf de kade een betonnen trap af door een soort local restaurant en richting water. Het laatste stukje was over een betonnen pier van ongeveer 50 meter.
De fisherman stond al klaar bij zijn bamboe vlot, met de aalscholvers vastgebonden met touwtjes aan een draad die van voren naar achter op het vlot was gebonden.
Voorop zijn vlot had hij een enorme lichtbak gebonden. Het wemelde er van het ongedierte onder de lamp.
Wij zaten met ca. 8 mensen op een wat groter bamboe vlot met buitenboord motor. De 'visser' duwde zijn boot door het ondiepe water met een bamboe stok. Zijn aalscholvers voor zijn vlot uit zwemmend. Bij elke zware harde "huuew" schieten de aalscholvers onder op zoek naar vis. Zo nu en dan sleurt de 'visser' een van zijn aalscholvers uit het water en leegt zijn hals met kleine visjes, om hem vervolgens weer te laten zwemmen.
Het is een leuk gezicht maar soms wel een beetje zielig voor de aalscholvers. Na ruim een half uur gaan we weer aan de kant en kunnen we nog even op de foto met Aal Scholver...
Rond 21.30 uur was iedereen weer terug in onze vertrouwde omgeving.. Helaas was dit wel de laatste nacht in onze kamer, maar gelukkig mogen we nog 2 nachten in een andere kamer.. Dus dat betekent de boel inpakken en morgen alles verkassen naar de luggage room en later naar onze nieuwe kamer.. Zo kunnen we vast een beetje wennen aan het idee dat we hier weggaan, wel met tegenzin, hoor..

  • 18 Juli 2014 - 19:10

    Hennie En Ineke:

    hoy lieverds, wat heerlijk om een plekkie te hebben waar je kunt ontspannen en zwemmen, zalig gewoon. zeg weet je , dat wij en jullie, ook vlucht MH17 naar kuala-lumpur hebben gehad? er zijn gewoon geen woorden voor, zo triest. we zullen blij zijn dat jullie weer veilig in nederland zijn. geniet nog lekker, trouwens zijn jullie nog wat afgevallen met zo,n hitte wil dat wel lukken, het is hier ook heet, ik probeer zo veel mogelijk in huis te blijven, lekker koel. dikke knuffels van ons.xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 16632

Voorgaande reizen:

22 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Ireland

03 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Viva la France

03 Juli 2014 - 02 Augustus 2014

China

Landen bezocht: