Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu Dublin - Reisverslag uit Dublin, Ierland van fam. Rudde - WaarBenJij.nu

Dublin

Blijf op de hoogte en volg fam.

22 Juli 2019 | Ierland, Dublin

Van zondag op maandag deed de wekker netjes zijn werk. Om 02.00 uur ging hij af zoals we hadden gezegd. Dat was erg vroeg en niemand in huis had echt geslapen.
Herwilh lag bij ons op de bank te slapen en Romee was ook al gezellig bij ons. Dus een huis vol mensen. Yorn en Herwilh zijn onze lieve chauffeurs voor vannacht
Rond 03.00 uur zat iedereen in de auto's. Gelukkig is er bijna niemand op dit tijdstip op de weg en stonden we netjes om 04.30 uur op Schiphol.
Op Schiphol hadden we een welkomsdelegatie van 1 persoon. Daniel was vroeger zijn bed uitgekomen om ons nog even te zien, voordat hij ging werken. Even een uitleg, Daniel werkt op Schiphol voor KLM.

We besloten om eerst de koffers vast in te checken om daarna even koffie te drinken met z'n allen.
We dachten dat we redelijk "light" reizen, maar onze rugzakken en 2 koffers zitten goed vol.
Gelukkig zaten onze koffers allemaal binnen het toegestane gewicht.. Zelfs om 05.00 uur was het al druk op Schiphol. We waren gewaarschuwd dat het 1 van de drukste dagen zou worden van de vakantieperiode. Dus blij dat we al zo vroeg mogen vliegen.

Na een heerlijk kopje koffie bij Starbucks, nemen we afscheid van Daniel, Herwilh en Yorn.
Heerlijk hoe jonge mannen afscheid nemen. De "verplichte" knuffel voor moeders , pa en broers een schouderklopknuffel en je lieve schoonzusje, krijgt netjes een hand. Dus met veel humor, scheiden hier onze wegen voor 2,5 week.

Op naar de douane en richting de gate. We moeten naar D6 en dat is redelijk dichtbij.
Om 7.10 uur mogen we dan boarden en gaan we per bus richting onze cityhopper. Een woord die ik lang niet had gehoord.
We hebben een plek midden in het vliegtuig bij de vleugels.
Voor Romee is vliegen geen hobby, maar een noodzakelijk kwaad, maar gelukkig heeft ze Teyn naast zich.
De vlucht ging prima, totdat we bij Dublin kwamen. Het was er druk, dus dat betekende extra rondjes vliegen.
Na 15 minuten mochten we dan eindelijk landen. Nouuuuu, dat ging niet gesmeerd. Er was veel wind en het vliegtuig huppelde door de lucht. Klinkt leuk, maar dat viel een beetje tegen. De landing was snel en volop in de ankers. Dat moest ook, want na ons, stond er binnen no-time weer een vliegtuig op de grond.
Maar dat mag de pret niet drukken. We zijn in DUBLIN..

Het ophalen van de koffers ging redelijk snel. Nu op zoek naar de bus die ons naar hartje Dublin brengt. Dat ging op soepel, na 20 minuten wachten konden we neerploffen in de bus.
Na 30 minuten stonden we middenin Dublin aan de rivier de Liffey. En we konden ons appartement al bijna zien.
We wisten dat ze een donutzaak in de buurt hadden en deze hebben wij maar opgezocht. De donuts waren geweldig. Zelfs voor mensen die ze normaal niet lekker vinden. Het was heerlijk.
We wisten dat we pas vanaf 15 uur in ons appartement mochten, maar in overleg met de verhuurder mochten wij rond 12 uur de koffers achterlaten in het appartement..
Nouuuuu, dat viel anders uit. Via een kluisje konden wij de sleutel halen en dan wel weer terugplaatsen voor de schoonmaker. Maar helaas geen sleutel, dus een mail naar de verhuurder. Vanaf 12.30 uur was de sleutel aanwezig.......not!
Om13.00 uur hadden we nog steeds geen sleutel en het mailverkeer met de verhuurder stopte ook spontaan.

Het probleem was dat we om 13 uur een rondleiding hadden geboekt voor The book of Kells. Dus met veel tegenzin, moesten we met alle koffers richting Trinity College. Dat was geen leuke onderneming en mensen worden dan minder gezellig.
10 minuten te laat komen we aan bij onze tour. Gelukkig is de dame die de tickets scant erg aardig en verteld dat we onze bagage kwijt kunnen in de storageroom.
Helaass bleek net voor een uur, gesloten te zijn. De gezelligheid daalde nog verder. Maar er kwam een redder in nood. een student had een telefoontje gehad dat wij stonden te wachten en hij had de sleutel..
Daar wordt je heel gelukkig van.

Na gemiddeld 15 kg lichter te zijn, gaan we relaxed beginnen aan de tour.
"The Book of Kells" is een sierlijk (kaligrafisch) manuscript geschreven door monniken (800 n.C.)
Ook de "Brain Boru"-harp is er te zien. Het nationaal symbool van Ierland. We waren zwaar onder de indruk van de bibliotheek en overal waar je keek zag je oude, gebonden, boeken.

Inmiddels was het na 15.00 uur en konden we eindelijk richting het appartement. Daar waren we echt aan toe.
Het appartement zag er erg mooi uit en hier kunnen we zeker 2 dagen, rustig blijven.

na gedoucht te hebben en ene beetje te zijn bijgekomen, gaan we de stad in, op zoek naar een restaurant. We hebben ons appartement aan de rand van Temple Bar (uitgaansgebied). Echt een aanrader. Leuke en kleurrijke straatjes en veel bars en restaurants.
We komen uit bij The old storehouse en genieten volop van de Guinness en het heerlijke Ierse eten en muziek. Dus een avond die je zoekt in hartje Dublin.

Ook hier was iedereen weer lief, vriendelijk en gezellig. Dus tot nu toe klopt het wat ze zeggen over de Ieren.

Na het eten hebben we door hoe moe we zijn en gaan met een tevreden gevoel terug naar het appartement om heerlijk te slapen.

fam.

Elroy en Cindy: Dit jaar gaan we een bijzondere reis maken met ons gezin. We mogen het mooie en bijzondere China ontdekken. Het is voor ons een reis wat al langere tijd op onze lijst staat en nu gaan we deze reis maken. Wij hopen onze jongens iets unieks mee te geven en dat de wereld buiten Nederland en Europa niet ophoudt en dat andere werelddelen met z'n culturen veel te bieden hebben. Dit is een mooie belevenis en ervaring om mee te nemen. Teyn: heel erg gaaf dat ik naar China mag met mijn ouders en Yorn en Syl ik kijk al sinds... ik weet niet wanneer maar wel sinds lang geleden kijk ik er al naar uit. ik ben wel voorbereidt want ik eet veel aparte dingen daar hou ik van en ik heb een spreekbeurt erover gedaan en nog bezig met een werkstuk. Syl: ik vind het wel raar dat ik opeens naar China ga want ik ben nog nooit in China geweest. en ik vind het wel spannend dat ik in een vliegtuig ga. wat ik heel graag wil doen in Hongkong is het pad van de 1000 boedha's. Yorn: Ik heb erg zin in de reis naar China ik heb al een keer eerder gevlogen maar dat was niet zo ver dus ik vind het wel een beetje spannend. ik ga proberen veel nieuwe dingen te leren over de Chinese cultuur, gebruiken en verschillende gerechten.

Actief sinds 06 Juni 2014